رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

عدالت الهی محوری‌ترین موضوع سبک زندگی اسلامی است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در مصر و سوریه بی‌عدالتی محض صورت گرفته است بر همین اساس ما وظیفه داریم که از حق مظلومان که در حال پایمال شدن است دفاع کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در مصر و سوریه بی‌عدالتی محض صورت گرفته است بر همین اساس ما وظیفه داریم که از حق مظلومان که در حال پایمال شدن است دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، در بیستمین دوره «طرح تقویت مبانی اعتقادی» در مصلای امام خمینی (ره) به تشریح سبک زندگی اسلامی بر اساس عدالت پرداخت و اظهار کرد: عدالت به عنوان یک رکن اصلی اسلام باید در زندگی ما جاری و ساری باشد چراکه جامعه بدون عدالت هیچ معنا و مفهومی نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که حضرت مهدی (عج) برپا کننده عدل الهی است، تصریح کرد: روزی که حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کند، عدل و قسط الهی که در قرآن و روایات آمده به صورت عینی در جامعه پیدا خواهد شد.

خاموشی با اشاره به این که حکومت الهی در غیبت امام زمان (عج) در دست انسان‌های عادل قرار می‌گیرد، افزود: در زمان غیبت امام زمان بندگان صالحی امورات حکومت را به دست می‌گیرند که عادل‌ترین افراد در نزد مردم هستند و رفتار عادلانه دارند.

وی مسئله عدل را یکی از ارکان حکومت الهی دانست و خاطرنشان کرد: زمانی جامعه مهدوی شکل خواهد گرفت که مردم طالب عدل باشند و آن، زمانی است که حجت الهی از پرده غیبت خارج و عدل الهی برای همگان نمایان می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی بر پایه عدل شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در برابر جبهه کفر و استکبار ایستاد و با استقامت و شجاعت حق مظلومان را پس گرفت و عدل الهی را در جامعه پیاده کرد.

خاموشی با بیان اینکه عدالت الهی محوری‌ترین موضوع سبک زندگی و تمدن اسلامی است، تصریح کرد: در نظام اسلامی باید در راس آن رهبری تا آحاد مردم بر مسئله عدالت اعتقاد و باور عمیق داشته باشند و در راستای عمل به آن تلاش کنند.

وی حضرت علی(ع) را نمونه بارز عدالت محوری بیان کرد و افزود: حضرت علی(ع) آن چنان بر مسئله عدالت تاکید داشت و عمل کننده بود که تاریخ در عدالت محوری او را مثال می‌زنند.

خاموشی ویژگی منتظران حضرت مهدی(عج) را عدالت محوری عنوان و تصریح کرد: زمانی یک جامعه آرمانی مهدوی در دنیا شکل خواهد گرفت که عدالت در آن تحقق یابد و منتظران ظهور بر پایه عدالت عمل کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با طرح این سوال که آیا عدالت در تساوی حقوق معنا می‌شود؟ افزود: حقوق افراد بر اساس ظرفیت، میزان تلاش و کارکرد او حساب می‌شود و همه حقوق با هم مساوی نیستند.

وی با اشاره به دانشمندان جهان هستی، خاطرنشان کرد: به یقیین آن کسانی که در سازمان انرژی هسته‌ای برای اعتلای و سربلندی نظام تلاش می‌کنند از حقوق بیشتری برخوردار هستند.

خاموشی با بیان اینکه خدای متعال بر اساس میزان اعمال ما به ما ثواب عنایت می‌کند، تصریح کرد: مسئله عدالت هم مانند اعمال نیک و بد است؛ به طوری که به هر میزان عمل خوب باشد ثواب بیشتر و برعکس عطا خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات منطقه، خاطرنشان کرد: در کشور مصر و سوریه بی عدالتی محض صورت گرفته است بر همین اساس ما وظیفه داریم که از حق مظلومان که در حال پایمال شدن است دفاع کنیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92061912235
  • خبرنگار :