بر اساس نظرسنجی‌های آسوشیتدپرس و رویترز؛

میزان مخالفت مردم آمریکا با حمله به سوریه روز به روز در حال افزایش است

نظرسنجی‌های انجام شده از سوی دو خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز نشان دادند که تعداد آمریکایی‌های مخالف با جنگ این کشور با سوریه بیشتر شده است.

نظرسنجی‌های انجام شده از سوی دو خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز نشان دادند که تعداد آمریکایی‌های مخالف با جنگ این کشور با سوریه بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس یک نظرسنجی انجام شده به سفارش خبرگزاری رویترز، مخالفت آمریکایی‌ها با حمله نظامی آمریکا به سوریه با افزایش آگاهی آنها درباره اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت این کشور در حال افزایش است.

این نظرسنجی از پنج تا 9 سپتامبر توسط موسسه نظرسنجی ایسپوس برای خبرگزاری رویترز انجام شده و نشان داده که 63 درصد از آمریکایی‌ها مخالف مداخله نظامی در سوریه هستند در حالی که در یک نظرسنجی که در تاریخ 30 اوت به پایان رسیده بود این میزان برابر با 53 درصد بود.

نظرسنجی قبلی حدود یک هفته پس از حمله شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق انجام شد. در این میان حمایت آمریکایی‌ها از مداخله این کشور در سوریه نیز کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی جدید تنها حدود 16 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند این کشور باید در سوریه مداخله کند در حالی که در نظرسنجی قبلی این میزان 20 درصد بود. همچنین 26 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند در صورت اثبات استفاده سربازان دولت سوریه از سلاح شیمیایی آمریکا باید در سوریه مداخله کند.

بر اساس نظرسنجی جدید حدود 52 درصد از آمریکایی‌ها گفتند، ارتش این کشور نباید در چنین موقعیت‌هایی وارد شود در حالی که در نظرسنجی 30 اوت این میزان برابر با 44 درصد بود.

از طرف دیگر، بر اساس نظرسنجی جدید انجام شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از هر پنج آمریکایی تنها یک آمریکایی معتقد است پاسخ ندادن به حمله با سلاح شمیایی در سوریه باعث تشویق دولت‌های خودسر در جهان خواهد شد. این در واقع رد توجیه ارائه شده از سوی کاخ سفید طی هفته‌های اخیر به منظور حمله به سوریه است. نظرسنجی آسوشیتدپرس از 1007 فرد بزرگسال انجام شده و دریافته که اغلب آمریکایی‌ها حتی با حمله محدود به سوریه توسط موشک‌های کروز نیز مخالفند این به رغم هشدارهای اوباما است مبنی بر اینکه انفعال در مقابل سوریه باعث به خطر افتادن امنیت ملی و نادیده گرفتن یک بحران انسانی وحشتناک خواهد شد. در این میان 53 درصد نگران هستند که حمله به سوریه باعث تعهد نظامی بلندمدت آمریکا به این کشور خواهد شد.

این نظرسنجی آسوشیتدپرس نشان داده 53 درصد از حامیان دموکرات‌ها، 59 درصد از حامیان احزاب مستقل و 73 درصد از حامیان جمهوری‌خواهان معتقدند کنگره باید علیه طرح حمله به سوریه رای دهد.

تنها یک نفر از هر چهار دموکرات معتقد است که حمله نظامی به سوریه جلوه دیگر رهبران جهان را از استفاده از سلاح‌های شیمیایی خواهد گرفت.

همچنین تنها 16 درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که عقیده ندارند حمله محدود آمریکا به سوریه باعث عملیات نظامی طولانی‌تر نمی‌شود. 75 درصد از آنها نیز گفتند که حامی فرستادن سربازان آمریکایی به سوریه نیستند.

نظرسنجی آسوشیتدپرس دریافت که 54 درصد از مردم آمریکا موافق شیوه عملکرد اوباما در پاسخ به سوریه نیستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061912136
  • خبرنگار : 71415