لیبرمن: اگر به جنگ سوریه کشیده شویم، اسد و نزدیکانش هدف ما خواهند بود

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تهدید کرد اگر سوریه بخواهد اسرائیل را به درگیری‌های این کشور بکشاند، بشار اسد و نزدیکانش را هدف قرار می‌دهیم.

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تهدید کرد اگر سوریه بخواهد اسرائیل را به درگیری‌های این کشور بکشاند، بشار اسد و نزدیکانش را هدف قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، آویگدور لیبرمن، رئیس کمیسیون امنیتی و سیاست خارجه پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و وزیر خارجه سابق این رژیم، در در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: اسرائیل باید خارج از محدوده درگیری‌های سوریه باقی بماند و با وجود برخی تلاش‌ها برای کشاندن تل‌آویو به درگیری‌های سوریه، اسرائیل نباید موضع قطعی در این زمینه اتخاذ کند.

وی هشدار داد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باید بداند که اگر بخواهد اسرائیل را به درگیری‌های این کشور بکشاند، وی و نزدیکانش هدف حمله قرار خواهند گرفت.

لیبرمن همچنین با اشاره به طرح روسیه مبنی بر این قرار گرفتن سلاح‌های شیمیایی سوریه تحت نظارت سازمان ملل، اعلام کرد: تاکنون جزئیات این طرح مسکو مشخص نشده است و معلوم نیست که آیا تمامی این سلاح‌ها به غرب تحویل داده خواهند شد یا اینکه این سلاح‌ها در داخل سوریه تحت نظارت بین المللی قرار می‌گیرند؟

این مسوول اسرائیلی در خصوص مذاکرات صلح خاورمیانه نیز گفت: تحقق راه حل سیاسی در مذاکره با طرف فلسطینی امری بعید است، چرا که شرایط هم‌چنان برای تحقق یک توافق گسترده آماده نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجه کنست عنوان داشت: تلاش‌های ظاهری و صوری جهت تسریع بخشیدن به روند سیاسی غیر قابل قبول و محکوم به شکست است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061912041
  • خبرنگار : 71457