اردوغان: هنوز درباره نحوه حمایت از حمله به سوریه تصمیم نگرفته‌ایم

نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه کشورش به هر اقدامی با هدف ایجاد صلح در سوریه، ملحق می‌شود تاکید کرد، ترکیه هنوز درباره نحوه حمایت از حمله احتمالی به سوریه تصمیم نگرفته است.

نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه کشورش به هر اقدامی با هدف ایجاد صلح در سوریه، ملحق می‌شود تاکید کرد، ترکیه هنوز درباره نحوه حمایت از حمله احتمالی به سوریه تصمیم نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان ترکیه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در بازگشت از آرژانتین، در فرودگاه بوینس آیرس به خبرنگاران گفت: این شرایط حمله نظامی احتمالی به سوریه است که نقش ترکیه را در این خصوص تعیین می‌کند.

وی افزود: اعزام نیرو و یا حمایت لجستیک ترکیه از این حمله، به شرایط انجام این حمله بستگی دارد. اما ترکیه هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

اردوغان بار دیگر تاکید کرد که کشورش آمادگی پیوستن به هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه را دارد.

وی همچنین اعلام کرد که در جریان نشست گروه 20 در روسیه، با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در خصوص سوریه صحبت کرده است.

نخست وزیر ترکیه همچنین با اشاره به نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لیتوانی مدعی شد که کشورهای‌ اروپایی در این نشست حمایت واضح خود را از حمله احتمالی به سوریه اعلام کردند.

این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با محکوم کردن حمله شیمیایی 21 اوت در سوریه، حمله نظامی به این کشور را تنها درصورت تایید سازمان ملل، ممکن خواندند.

اردوغان در ادامه با انتقاد از کسانی که مخالف همراهی ترکیه با آمریکا در حمله احتمالی به سوریه هستند، تاکید کرد که این افراد به ندای وجدان خود گوش نمی‌دهند.

ترکیه از جمله کشورهایی است که همواره بر اتخاذ یک اقدام نظامی شدید علیه سوریه که به سرنگونی نظام این کشور منجر شود، تاکید داشته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061911907
  • خبرنگار :