معاون وزیر دفاع آمریکا: حمله به سوریه جلوی کره‌شمالی را هم می‌گیرد

یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا در پکن گفت: یک واکنش شدید به حملات شیمیایی سوریه می‌تواند در ممانعت از کره شمالی برای استفاده از زرادخانه سلاح‌های شیمیای‌اش کمک کند.

یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا در پکن گفت: یک واکنش شدید به حملات شیمیایی سوریه می‌تواند در ممانعت از کره شمالی برای استفاده از زرادخانه سلاح‌های شیمیای‌اش کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و فرانسه مدعی هستند که نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مسئول حملات 21 اوت در کشته شدن بیش از 1400 تن از مردم سوریه هستند و در نظر دارند تا برای جلوگیری از استفاده مجدد چنین سلاح‌هایی دست به حملات هوایی بزنند.

جیمز میلر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی عنوان داشت: اصول و قوانین بین‌المللی علیه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در مذاکرات برنامه‌ریزی شده با وزارت دفاع چین مطرح شده است.

میلر امروز (سه‌شنبه) به خبرنگاران گفت: من در این نشست بر زرادخانه تسلیحات شیمیایی کره شمالی و اینکه ما نمی‌خواهیم چنین سلاح‌هایی در جهانی که ما زندگی می‌کنیم وجود داشته باشند تاکید کرده‌ام. یک واکنش شدید به حملات شیمیایی سوریه نه تنها به نفع ملت آمریکا بلکه به نفع جامعه بین‌الملل و چین نیز می‌باشد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین نیز نسبت به حمله نظامی آمریکا به سوریه هشدار داده است.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به باراک اوباما، همتای آمریکایی خود در نشست گروه 20 اعلام کرد که یک حمله نظامی به حل این مساله کمک نمی‌کند.

میلر اعلام کرد که در این نشست با وانگ گوآنژونگ، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آزادی بخش خلق چین درباره امنیت سایبری صحبت کرده و به چین تاکید کرده تا کره شمالی را که از سال 2006 سه بار دست به انجام آزمایش‌های اتمی زده تحت فشار بگذارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061911853
  • خبرنگار : 71477