صدها انگلیسی و آمریکایی داوطلب رفتن به سوریه به عنوان سپر انسانی

روزنامه تلگراف نوشت صدها تن از شهروندان انگلیسی و آمریکایی داوطلب شده‌اند تا به عنوان سپر انسانی به سوریه بروند به این امید که آمریکا را از حمله منصرف کنند.

روزنامه تلگراف نوشت صدها تن از شهروندان انگلیسی و آمریکایی داوطلب شده‌اند تا به عنوان سپر انسانی به سوریه بروند به این امید که آمریکا را از حمله منصرف کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، در حالیکه بسیاری از کشورهای غربی در حال خارج کردن شهروندان خود از سوریه و کشورهای همسایه پیش از حملات احتمالی آمریکا به دمشق هستند، فعالان حقوق بشری تلاش می‌کنند تا به سوریه وارد شده و در مقابل تهاجم آمریکا "سپر انسانی" تشکیل دهند.

جنبش بین‌المللی "سپرهای انسانی" از سوی گروهی از فعالان حقوق بشر در انگلیس وآمریکا آغاز شده و قصد دارد تا افراد و فعالان زیادی را از سراسر جهان به سوی سوریه بیاورد و امید دارد تا به عنوان یک عامل بازدارنده مانع از حملات آمریکا در این کشور شود.

هنوز مشخص نیست که آیا دولت دمشق اجازه ورود این گروه به سوریه را می‌دهد یا خیر اما فرانکلین لامب، وکیلی که اخیرا به عنوان مشاور حقوقی این گروه منصوب شده، گفت که سیلی از درخواست‌ها از سوی فعالان از کانادا، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آمریکا به وی گسیل شده است.

بسیاری از آن‌ها داوطلب اعزام به سوریه برای تشکیل سپرهای انسانی هستند و قبلا در سال 2003 میلادی به عراق سفر کرده بودند. هدف اصلی این جنبش حفاظت از بیمارستان‌ها، مدارس و زیرساخت‌های اصلی دولت دمشق است.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش داد: حامیان اسد در جبل القاسیون مشرف به دمشق مستقر شده‌اند تا از پست اصلی انتقالی تلویزیون سوریه دفاع کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا این سایت را در برابر حمله احتمالی آمریکا محافظت کنند.

آن‌ها تی شرت‌هایی به رنگ سفید که بر رویش نوشته "مگر از روی جنازه‌های ما رد شوید" به تن دارند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061710605
  • خبرنگار : 71129