ارتش آزاد یگان ویژه‌ای را برای ربودن افسران سوری تشکیل داد

سخنگوی شورای فرماندهی عالی نظامی شورشیان سوریه فاش کرد، ارتش ‌آزاد سوریه، گردان ویژه‌ای را برای ربودن افسران و فرماندهان نظام سوریه تشکیل داده است.

سخنگوی شورای فرماندهی عالی نظامی شورشیان سوریه فاش کرد، ارتش ‌آزاد سوریه، گردان ویژه‌ای را برای ربودن افسران و فرماندهان نظام سوریه تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، قاسم سعدالدین، سخنگوی شورای فرماندهی عالی نظامی نیروهای مخالف سوریه اعلام کرد، ارتش آزاد سوریه تیم ویژه‌ای را از کوماندوها و افراد مسلح تشکیل داده که این تیم مسئول بازداشت و ربودن فرماندهان نظام سوریه و ممانعت از فرار آنها در صورت هرگونه حمله نظامی آمریکا به سوریه است.

وی افزود: تیم ویژه از 40 گروه تشکیل شده است و هر گروه شامل 10 نیروی مسلح است که در عملیات ربودن افسران ارتش سوریه مشارکت می‌کنند.

سعدالدین ادامه داد: این گروه‌ها در حال حاضر در بیشتر شهرها و مناطق سوریه، به ویژه مناطق تحت سلطه نظام حضور دارند و منتظر هستند تا ماموریت‌های واگذار شده به آنها را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر کوماندوها در این تیم از میان کسانی انتخاب شده‌اند که از یگان‌های ویژه یا سازمان اطلاعات سوریه جدا شده‌اند و دلیل این انتخاب، ‌آموزش‌های عالی است که به این افراد داده شده به نحوی که این افراد قادرند تا عملیات ویژه را در داخل شهرهای سوریه انجام دهند.

سعدالدین تاکید کرد: فرماندهی مخالفان سوریه اطلاعات دقیقی درباره مکان سکونت و تردد افسران نظام سوریه در اختیار دارد و این اطلاعات در اختیار اتاق ویژه‌ای است که برای انجام عملیات ربودن محرمانه افسران نظام سوریه ایجاد شده است.

این مسئول مخالف سوری در پایان تاکید کرد که تیم کوماندوها بنا به درخواست کشورهای غربی و آمریکا تشکیل نشده است و تصمیمی از سوی ارتش آزاد با هدف دستگیری افسران نظام سوریه است که در کشتار مردم سوریه دست داشته‌اند.

وی همچنین گفت: احتمال دارد پس از حمله آمریکا به سوریه ارتش آزاد عملیات ربایش فرماندهان نظام سوریه را به اجرا درآورد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061710389
  • خبرنگار : 71434