اخضر الابراهیمی: هرگونه اقدام علیه سوریه باید به شورای امنیت ارجاع داده شود

فرستاده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه گفت که هرگونه اقدام علیه سوریه باید به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود و تصویب این شورا بگیرد.

فرستاده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه گفت که هرگونه اقدام علیه سوریه باید به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود و تصویب این شورا بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اخضر الابراهیمی، فرستاده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه اظهارات خود را پس از نشست با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست گروه 20 در سن پترزبورگ اعلام کرد.

این فرستاده ویژه افزود: سوریه هم اکنون در خطری بسیار جدی در مورد صلح و ثبات خود قرار دارد و این امر نه تنها برای مردم این کشور و خاورمیانه خطرناک است بلکه برای تمام جهان نیز خطرآفرین است.

وی درباره احتمال حمله نظامی توسط برخی از کشورها گفت: قوانین بین‌المللی می‌گویند که هیچ کشوری اجازه ندارد بدون تصویب شورای امنیت سازمان ملل به مداخله نظامی در سوریه دست بزند.

این مقام مسئول افزود که وی و سایر دیپلمات‌های ارشد به سختی تلاش می‌کنند تا سوریه و سایر کشورها را برای یافتن راهی سیاسی به منظور کمک به خروج سوریه از بحران بر سر میز مذاکره بیاورند.

ابراهیمی گفت که سازمان ملل به صورت فعالانه خود را برای کنفرانس ژنو2 آماده کرده است و قرار است در این کنفرانس مقام‌های ارشد آمریکایی، سازمان ملل و روسیه به همراه نمایندگانی از احزاب سوری شرکت کنند.

هدف این کنفرانس دستیابی به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه از طریق یک توافق جامع میان دولت دمشق و مخالفان به منظور تحقق کامل کنفرانس ژنو در 30 ژوئن سال گذشته میلادی است.

فرستاده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه همچنین گفت که به دلیل استفاده از سلاح‌ شیمیایی در حومه دمشق در 21 اوت سال جاری میلادی، سرنوشت این کنفرانس در خطر است و افزود: این ادعا باید توسط میعارهای خاص ثابت شود و هر زمان که انجام شد، دبیرکل سازمان ملل درباره این مساله با شورای امنیت و جامعه بین‌الملل به گفت‌وگو می‌نشیند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061609350
  • خبرنگار : 71129