تاکید انگلیس بر تداوم کمک‌ نظامی به مخالفان سوریه

به گفته دیوید کامرون، انگلیس از این پس بر تامین کمک‌های بشردوستانه برای مخالفان سوری تمرکز می‌کند اما به دنبال ارسال تجهیزات نظامی غیر کشنده برای مخالفان نیز هست.

به گفته دیوید کامرون، انگلیس از این پس بر تامین کمک‌های بشردوستانه برای مخالفان سوری تمرکز می‌کند اما به دنبال ارسال تجهیزات نظامی غیر کشنده برای مخالفان نیز هست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش روزنامه ایندیپندنت، ممکن است دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، برای حمایت تسلیحاتی از شورشیان مخالف بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، از پارلمان این کشور درخواست مجوز کند.

با وجود مخالفت بیش از 80 نماینده حامی کامرون با حمایت از شورشیان سوریه، سخنگوی رسمی دفتر نخست‌وزیر انگلیس، احتمال ارائه این درخواست به مجلس عوام انگلیس را رد نکرده است.

با این حال کامرون تاکید کرد که برای ارائه درخواست مداخله نظامی در سوریه، دوباره به پارلمان نخواهد رفت.

سخنگوی کامرون در پاسخ به اینکه آیا او از تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ‌آمریکا برای افزایش توان نظامی مخالفان حمایت می‌کند یا خیر، گفت: تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است، مدت‌هاست که موضع ما این‌چنین است.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس نیز در پاسخ به یکی از اعضای پارلمان انگلیس مبنی بر اینکه آیا می‌توان به تعهد کامرون برای حمله نکردن به سوریه اعتماد کرد، گفت: پارلمان تصمیم خود را گرفته است و ما به آن احترام می‌گذاریم و همانطور که وزیر دفاع نیز گفت، طرحی برای درخواست دوباره از پارلمان برای صدور اجازه حمله نظامی به سوریه وجود ندارد.

سخنگوی کامرون در عین حال تاکید کرد که انگلیس دومین کشور ارائه دهنده کمک‌های بشردوستانه به سوریه و همسایه‌های آن است و این رویه را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061308028
  • خبرنگار :