پنتاگون مسئول مسلح کردن و آموزش مخالفان سوری می‌شود

مقام‌های آمریکا اعلام کردند، دولت واشنگتن در نظر دارد تا پنتاگون را مسئول مسلح کردن و آموزش نیروهای مخالف سوری "میانه‌رو" قرار دهد.

مقام‌های آمریکا اعلام کردند، دولت واشنگتن در نظر دارد تا پنتاگون را مسئول مسلح کردن و آموزش نیروهای مخالف سوری "میانه‌رو" قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، همزمان با آغاز مذاکرات کنگره در خصوص تایید حملات نظامی محدود علیه سوریه در واکنش به حملات شیمیایی گزارش شده 21 اوت، این مذاکرات داخلی صورت می‌گیرد.

این اقدام در اصل یکی از محرمانه‌ترین و مناقشه‌آمیزترین تعهدات دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ‌آمریکا را در جنگ داخلی دو ساله سوریه تغییر می‌دهد. به دنبال ورود نیروهای حزب‌الله در حمایت از نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در جنگ داخلی این کشور و طرح این ادعا که نیروهای اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، اوباما اجازه برنامه‌های جاسوسی سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) را در ماه ژوئن صادر کرد.

پیشنهاد اعطای نقشی بزرگتر به پنتاگون در هفته‌های اخیر توجه برخی از اعضای کنگره و دولت را جلب کرده که معتقدند برنامه آموزشی و تسلیحاتی سیا بسیار کوچک و کند است.

مقامات دولت واشنگتن به طور خصوصی به قانونگذاران گفته‌اند که قصد ندارند تعادل را به ضرر حکومت اسد بر هم بزنند. به طور همزمان کاخ سفید می‌گوید، قصد دارد تا گروه‌های میانه‌رویی را تشکیل دهد به این امید که در سوریه بعد از اسد زمام امور کشور را به عهده بگیرند.

سناتور جان مک کین، در جریان نشست روز دوشنبه اوباما پرسید که چرا سیا هنوز توزیع سلاح میان مخالفان میانه‌رو را آغاز نکرده است؟

مقامات آمریکا اعلام کردند، نیروهای ویژه قادر هستند تا مخالفان سوری میانه‌رو را سریع‌تر از سازمان سیا آموزش داده و مسلح کنند و این نیروهای ویژه پیشتر یگان‌های تکاور را آموزش داده‌اند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061307968
  • خبرنگار : 71477