اطمینان دولت اوباما به کسب رای مثبت کنگره برای مداخله نظامی در سوریه

مشاور امنیت ملی اوباما گفت که دولت از رای مثبت کنگره ‌آمریکا به طرح مداخله نظامی اوباما در سوریه اطمینان دارد.

مشاور امنیت ملی اوباما گفت که دولت از رای مثبت کنگره ‌آمریکا به طرح مداخله نظامی اوباما در سوریه اطمینان دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، تقریبا اطمینان دارد که طرح حمله موشکی به سوریه مورد قبول کنگره این کشور قرار می‌گیرد.

سفیر سابق ‌آمریکا در سازمان ملل گفت: ما فکر می‌کنیم که کنگره و مردم آمریکا می‌دانند که منافع ملی کشورشان در این رابطه در خطر است.

رایس یکی از دلایل دولت اوباما برای مداخله نظامی در سوریه را این امر دانست که اسد یا دیگر تروریست‌ها ممکن است تسلیحات شیمیایی را علیه متحدان آمریکا در منطقه مستقر کرده و به کار گیرند.

رایس مدعی شد که اگر اقدامی علیه دولت سوریه اتخاذ نشوند، در واقع به دیگر کشورهایی که به دنبال استفاده از چنین تسلیحات کشتار جمعی هستند، چراغ سبز نشان داده شده است.

جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا نیزبه قانونگذاران دموکرات گفت که کنگره با شرایطی مشابه "توافقنامه مونیخ " روبرو است که طی ‌آن برای راضی نگه داشتن آدولف هیتلر، رهبر نازی آلمان، در سال 1938 بخشی از چکسلواکی را به این کشور واگذار شد.

رایس نیز برای پاسخ به نگرانی‌های عموم جامعه آمریکا از ورود به یک جنگ دیگر مانند عراق و افغانستان تصریح کرد که دولت به دنبال یک مداخله نظامی محدود و هدف‌دار است که هم از نظر زمان و هم وسعت محدود است و نیروهای آمریکایی را بر روی خاک سوریه دخیل نخواهد کرد.

رایس تاکید کرد که هدف از یک حمله نظامی "تغییر رژیم" سوریه نیست بلکه تاییدی بر مخالفت با استفاده از تسلیحات شیمیایی می‌باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061307904
  • خبرنگار :