منابع نزدیک به اسد: در صورت حمله آمریکا به سوریه همه خط قرمزها شکسته خواهد شد

منابع نزدیک به رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کردند، در صورتی که حمله به سوریه برای تغییر نظام این کشور آغاز شود تمامی خط قرمزها خواهد شکست.

منابع نزدیک به رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کردند، در صورتی که حمله به سوریه برای تغییر نظام این کشور آغاز شود تمامی خط قرمزها خواهد شکست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع نزدیک به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به روزنامه الرای العام کویت اعلام کردند: مقدمه‌چینی‌های نظامی در سوریه در جریان است و گویا جنگ واقعی است که فردا قرار است اتفاق بیفتد.

این منابع افزودند: در صورتی که جبهه‌های جنگ علیه اسد برای تغییر نظام سوریه گشوده شود تمامی خط قرمزها در هم می‌شکند.

نزدیکان اسد که روزنامه الرای از آنها به عنوان حلقه‌ای تنگ در اطراف اسد یاد کرده، تاکید کردند: محتمل‌ترین سناریوی آمریکا و هم‌پیمانانش برای سوریه بمباران با هدف ایجاد رعب و وحشت است.

بنا به گفته منابع نزدیک به اسد، بشار اسد در سایه این سناریوی آمریکا و غرب، تصمیمات سختی اتخاذ خواهد کرد که از جمله آن استفاده از سلاح‌های متعارف و غیرمتعارف و استفاده از نیروهای مهاجم و حتی استفاده از پایگاه‌های آموزشی و مراکز ارتباطی و استفاده از خاک اردن است که اردن را در خط آتش قرار خواهد داد.

به گفته این منابع، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن همواره به رهبران سوریه این اطمینان را داده است که اردن دخالتی در جنگ احتمالی سوریه ندارد اما اقدامات میدانی برخلاف این اظهارات است.

این منابع تاکید کردند: موضعی که اسد درباره امکان مشارکت فرانسه در حمله نظامی به سوریه اتخاذ کرده این است که منافع فرانسه یا هر کشوری دیگری که علیه سوریه اعلام جنگ کرده را هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061307817
  • خبرنگار : 71434