حمایت آیپک از اقدام نظامی آمریکا در سوریه

سه گروه صاحب نفوذ اسرائیلی از قانونگذاران آمریکا خواستند با تصمیم باراک اوباما برای اقدام نظامی علیه سوریه موافقت کنند.

سه گروه صاحب نفوذ اسرائیلی از قانونگذاران آمریکا خواستند با تصمیم باراک اوباما برای اقدام نظامی علیه سوریه موافقت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس بیانیه‌هایی که از سوی کمیته روابط عمومی اسرائیل – آمریکا (آیپک)، اتحادیه مبارزه با هتک حرمت و ائتلاف جمهوری یهودی صادر شد، این گروه‌ها به اعلام حمایت از اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه در واکنش به حملات شیمیایی حومه دمشق پرداختند.

این اعلام حمایت نشان‌دهنده توسعه لابی‌گری‌های آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه است.

در دو هفته گذشته این گروه‌های صاحب نفوذ اسرائیلی در قبال تصمیم آمریکا درخصوص سوریه سکوت کرده بودند.

با این حال حامیان این سه گروه اسرائیلی اعلام کردند که این سه گروه به تازگی حمایت خود را از اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه اعلام کرده‌اند. با این همه طبق اعلام منابع آگاه، این گروه‌ها در بیانیه‌هایشان خواستار آن شدند که اعضای کنگره آمریکا در جلسات بحث و گفت‌وگوی خود بیشتر به منافع آمریکا بپردازند تا تاثیر تصمیم حمله به سوریه بر امنیت اسرائیل.

از سوی دیگر در روزهای گذشته اوباما، جان‌کری و دیگر مقام‌های عالیرتبه آمریکا تاکید کردند که اقدام نظامی علیه سوریه به کاستن قدرت اسد کمک می‌کند که در نتیجه آن وی نخواهد توانست از تسلیحات شیمیایی در جنگ داخلی سوریه و یا علیه کشورهای منطقه استفاده کند.

کمیته روابط عمومی اسرائیل – آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، از کنگره آمریکا خواست از تلاش‌های اوباما برای حفظ امنیت این کشور حمایت کند.

در این بیانیه هم‌چنین از اعضای کنگره آمریکا خواسته شده است درباره امکان استفاده مجدد نیروهای سوری از تسلیحات شیمیایی بحث و گفت‌وگو کنند.

در بیانیه آیپک آمده است: جهان متمدن نمی‌تواند استفاده از چنین تسلیحاتی را بپذیرد. به ویژه اینکه استفاده از این تسلیحات علیه غیرنظامیان و صدها کودک انجام گرفته است.

در ادامه این بیانیه آیپک اعلام کرده است آمریکا باید پیامی تزلزل‌ناپذیر به ایران و حزب‌الله به عنوان دو جناحی که کمک‌هایی را در اختیار اسد قرار می‌دهند، ارسال کند.

این در حالی است که پیش از این موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما در هر گونه درگیری سوریه داخل نخواهیم شد و این را مورد تاکید قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061307794
  • خبرنگار : 71417