برگزاری تظاهراتی دیگر از سوی حامیان مرسی در سراسر مصر

حامیان اخوان المسلمین مصر بار دیگر با برگزاری تظاهرات در شماری از استان‌های این کشور حمایت خود را از اخوان المسلمین اعلام کردند.

حامیان اخوان المسلمین مصر بار دیگر با برگزاری تظاهرات در شماری از استان‌های این کشور حمایت خود را از اخوان المسلمین اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این تظاهرات در پاسخ به دعوت ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت، متشکل از گروه‌های اسلام‌گرا و حامیان اخوان المسلمین و تحت عنوان "کودتا همان تروریسم است" برگزار شد.

در این تظاهرات شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی ‌آنچه را که از آن به عنوان "کودتای نظامی" یاد می‌کردند، محکوم کرده و خواهان بازگشت مشروعیت شدند.

در استان‌های جیزه، قنا، منیا، فیوم، الغربیه، دقهلیه و سینای شمالی تظاهرات مشابهی در پاسخ به دعوت ائتلاف حمایت از مشروعیت برگزار شد که شرکت‌کنندگان در ‌آن حمایت خود را از اخوان المسلمین مصر اعلام کردند.

همچنین جمعی از دانشجویان مصری صبح روز سه‌شنبه با ایجاد زنجیره‌های انسانی در استان الشرقیه و حمل دست نوشته‌هایی کشتار اخیر تظاهرکنندگان و بازداشت‌های شماری از تظاهرکنندگان را در شهر "زقازیق" محکوم کردند.

در استان اسیوط نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه این استان با صدور فراخوانی در پایگاه اجتماعی فیس‌بوک برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز در مقابل ساختمان اداری دانشگاه را خواستار شدند.

این تجمع امروز (چهارشنبه) در محکومیت "کودتای نظامی" برگزار می‌شود.

پیش از این ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت همزمان با آغاز سومین ماه از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق مصر به دست ارتش این کشور در تاریخ سه ژوئیه از مردم این کشور خواست در سلسله تظاهرات تحت عنوان "ملت انقلاب را پس می‌گیرد" شرکت کنند.

از سوی دیگر، دادگاه نظامی استان سوئز نیز روز سه‌شنبه 52 تن از اعضای اخوان المسلمین مصر را به زندان محکوم کرد.

همچنین در میان این 52 تن یکی از اعضای اخوان المسلمین به حبس ابد و سه تن دیگر به 15 سال زندان محکوم شدند.

علاوه بر این 48 تن دیگر نیز به تحمل 5 الی 10 سال زندان محکوم شدند و 12 تن دیگر تبرئه شدند.

این اولین حکم قضایی علیه اخوان المسلمین مصر از زمان عزل محمد مرسی است.

در درگیری‌هایی که اواسط اوت میان حامیان مرسی و ارتش در استان سوئز در گرفت 64 تن از حامیان مرسی بازداشت شدند.

علاوه بر این اخوان المسلمین مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولیت سلامت محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و سایر شهروندان بازداشت شده اعم از اعضای اخوان المسلمین و حامیان این گروه بر عهده وزارت کشور، دادستانی کل و مسئولان دولت است.

در این بیانیه آمده است: شیوه‌ای که همواره با زندانیان مصری از جمله رهبران اخوان المسلمین و حامیان آن تعامل می‌شود شبیه شیوه‌ای است که با چهره‌های نظام حسنی مبارک، رئیس‌جمهور اسبق مصر رفتار می‌شود اما اینها تنها کسانی هستند که به خاطر ابراز عقیده‌شان در مخالفت با کودتای نظامی زندانی شده‌اند.

پیش از این روزنامه الاهرام نوشته بود، محمد بدیع 70 ساله در زندان سکته قلبی کرده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061307719
  • خبرنگار : 71434