عضو کمیسیون امنیت ملی:

آمریکا و حامیانش در سوریه برنده نخواهند شد

عضو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و حامیانش در سوریه برنده نخواهند شد و نخواهند توانست به اهداف خود دست پیدا کنند.

عضو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و حامیانش در سوریه برنده نخواهند شد و نخواهند توانست به اهداف خود دست پیدا کنند.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد:تهدیدهای اخیر آمریکا و متحدانش بر علیه سوریه به بهانه استفاده این کشور از سلاح‌های شیمیایی، موضوع سوریه را پیچیده کرده است و نشان از این دارد که آمریکا و حامیان او به دنبال تغییرات گسترده در کشور سوریه به عنوان یکی از محورهای مقاومت در منطقه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آنها به دنبال این هستند که رژیمی را در سوریه به سر کار بیاورند که تأمین‌کننده منافع آنها باشد، به همین خاطر از سالیان گذشته در نبردهای زیادی چه نرم و چه سخت به دنبال تغییرات در سوریه بوده‌اند.

وی با بیان این که حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و برخی کشورهای منطقه از جنایات وحشیانه گروه‌های مخالف سوری نیز نتیجه‌بخش نبوده و ما شاهد پیروزی‌های گسترده ارتش سوریه هستیم ادامه داد: به همین دلیل اکنون خود آمریکا و این کشورها اکنون به میدان مبارزه با سوریه آمده‌اند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مخالفت چین و روسیه که حاضر نیستند اشتباهاتی که در لیبی رخ داد را اینجا تکرار کنند، کشورهای مخالف سوریه کار بسیار سختی برای قانع کردن جامعه جهانی برای حمله به این کشور دارند.

وی تأکید کرد: قطعاً آمریکا و کشورهایی که خواهان حمله به سوریه هستند از اهرم سازمان ملل استفاده می‌کنند تا بتوانند حمله خود به سوریه را موجه جلوه دهند و قطعاً این کشورها و در رأس آنها رژیم اشغال‌گر قدس به دنبال تغییرات گسترده در سوریه هستند چون سوریه در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد.

شوهانی ادامه داد: آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و گشودن جبهه جدیدی برای کشور به منزله فرو رفتن در باتلاقی است که خود آن را درست کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سئوالی در خصوص واکنش سوریه، حزب‌الله و ایران به حمله آمریکا به سوریه، گفت: حزب‌الله قطعاً از سوریه حمایت خواهد کرد؛ سوریه هم به احتمال بسیار قوی موشک‌های خود را به سوی اسرائیل نشانه خواهد رفت چرا که بسیاری از نقاط حیاتی و حساس اسرائیل از جمله تأسیسات هسته‌ای این رژیم در تیررس موشک‌های سوری قرار دارند.

وی افزود: ایران هم قطعأ به لحاظ سیاسی و دیپلماسی از سوریه حمایت کرده و می‌کند اما به نظر من در این موضوع دخالت نظامی نخواهد کرد.

شوهانی در پایان تصریح کرد: آنچه که در این شرایط حساس سوریه مشخص است این است که آمریکا و حامیانش در سوریه برنده نخواهند شد و این کشورها نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92060905615
  • خبرنگار :