تظاهرات صدها استرالیایی در اعتراض به حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه

پس از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی یک اقدام نظامی محدود علیه سوریه است، صدها تن از مردم استرالیا امروز (شنبه) علیه این اقدام دست به اعتراض زدند.

پس از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی یک اقدام نظامی محدود علیه سوریه است، صدها تن از مردم استرالیا امروز (شنبه) علیه این اقدام دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 300 تن از مردم استرالیا در حالی که با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود: "دست از سر سوریه بردارید" و "جنگ در سوریه را متوقف کنید"، درباره حمله نظامی آمریکا به سوریه ابراز نگرانی کردند.

"یاسمین سادات"، سخنگوی معترضان گفت: امروز همه ما اینجا جمع شده‌ایم تا همبستگی خود را با دولت سوریه اعلام کنیم. امروز همه ما صدای مردم سوریه هستیم و اینجا جمع شده‌ایم تا به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بگوییم نباید با توجه به منافع شخصی خودت برای مردم سوریه، مردم آمریکا و مردم جهان تصمیم‌گیری کنی. اوباما صدای ما را بشنو، دست از سر سوریه بردار.

اوباما تاکید کرده که هنوز هیچ تصمیم نهایی درباره حملات نظامی به دولت سوریه اتخاذ نکرده اما اظهارات روز جمعه وی نشان داد که حمله به سوریه قریب‌الوقوع است.

معترضان در سیدنی این ادعا را که نیروهای اسد مسئول حملات شیمیایی اخیر در حومه دمشق بوده‌اند، رد کردند و یکی از معترضان گفت: آمریکا دست از دروغ‌هایت درباره سلاح‌های شمیایی بردار.

یکی دیگر از معترضان ضمن حمایت از اسد گفت: باور نداریم که اسد از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کند.

"کوین راد"، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد: مدارک قطعی وجود دارد که از سلاح‌های شیمیایی در این حمله استفاده شده و دولت سوریه مسئول آن است.

"باب کار"، وزیر امور خارجه استرالیا نیز گفت: کشورش انتظار هرگونه واکنشی را از سوی آمریکا دارد و موضع‌گیری واشنگتن یکی از اصول بین‌المللی را که سلاح‌های شیمیایی نباید به هیچ وجه مورد استفاده قرار بگیرد، تقویت می‌کند.

وی افزود: فکر می‌کنیم اگر دولتی در این روزها از سلاح‌های شیمیایی علیه مردان، زنان و کودکان بی‌گناه کشورش استفاده می‌کند، مستحق یک واکنش است. ما مطمئنیم که دولت اوباما با دقت واکنش به این اقدام را بررسی می‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92060905552
  • خبرنگار : 71477