حقیقت‌پور:دوره ژاندارمی و یکه‌تازی آمریکا تمام شده است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که اگر هواپیما و موشک‌های آمریکا به سوریه حمله کند، عاقلانه‌ترین راه سوریه برای دفاع از کشورش بمباران اسراییل است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که اگر هواپیما و موشک‌های آمریکا به سوریه حمله کند، عاقلانه‌ترین راه سوریه برای دفاع از کشورش بمباران اسراییل است.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه رفتار آمریکا در عرصه بین الملل مجسمه نفاق، زورگویی و نادانی است، اظهار کرد: آمریکا با رفتارهای اخیرش و کوبیدن بر طبل جنگ و حمله به سوریه نشان داد که پشت همه فتنه‌های در سوریه است. فتنه‌هایی که برای آمریکا به سرانجام نرسید و به همین دلیل خودشان می‌خواهد وارد صحنه شوند.

وی ادامه داد: آمریکا تمام امکانات زور و زر و تزویر و نیروهای مزدورش را در سوریه به کار گرفته است ولی هیچ غلطی نتوانسته انجام بدهد چون وقتی اراده ملت‌ها مبتنی بر مقاومت و پایداری باشد آمریکا با تمام توانش هم نمی تواند هیچ غلطی بکند این همان فرموده امام(ره) است که امروز ثابت شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رابطه منطقی بین تاکید آمریکا به حمله سوریه با ایجاد فتنه دو ساله در این کشور وجود دارد، گفت: آمریکا نشان داد که امکان تعقل لازم را به هیچ وجه در رفتارهای گذشته خود ندارد چرا که اگر آمریکا عاقل بود میزان هزینه فایده رخ داده در عراق را می‌سنجید و وارد موضوع حمله به سوریه نمی شد.

حقیقت‌پور در ادامه با بیان اینکه آمریکا با همان منطق دروغگویی در حمله عراق قصد حمله به سوریه را دارد، گفت: آمریکا برای حمله به عراق ادعای وجود سلاح کشتار جمعی را مطرح کرد ادعایی که تاکنون ثابت نشده است و آمریکایی‌ها نتوانستند هیچ سلاح کشتار جمعی را پیدا کنند آنها با همان منطق دروغ بحث حمله به سوریه را مطرح می‌کنند که این نشان‌ می‌دهد آمریکا قدرت برآورد هزینه فایده در جنگ عراق را نداشته و هیچ پیش‌بینی نسبت به جنگ با سوریه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط جنگ با سوریه نسبت به جنگ عراق زمین تا آسمان تفاوت دارد، افزود: آمریکا برای حمله به سوریه مخالفان بین‌المللی دارد به طوری که پارلمان انگلیس‌،سازمان ملل‌،چین وروسیه مخالف هستند که این موضوع بازدارنده است.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرف دیگر آمریکا گروی ذی‌قیمتی در منطقه دارد بدان معنا که اگر هواپیما و موشک‌های آمریکا سوریه را بزنند عاقلانه‌ترین راه دفاع سوریه، حمله هواپیما و موشک‌های سوریه بالای سر اسراییل و بمباران اسراییل است. آمریکا در منطقه گروگان دارد و این طور نیست که هر غلطی که دلش خواست در سوریه انجام دهد.

حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه آمریکا باید قواعد بین‌المللی را باید به رسمیت بشناسد، گفت: دوره ژاندارمی و یکه‌تازی آمریکا تمام شده و دیگر آمریکا باید به قواعد بین‌المللی تمکین کند، در غیر این صورت رسما تمام سازمان‌های بین‌المللی باید ناکارآمدی خود را اعلام کنند و شورای امنیت سازمان ملل نیز اعتراف کند سازمان بی‌اختیار و در کنترل عملیاتی اسراییل و آمریکا است.

وی با بیان اینکه حمله آمریکا به سوریه سند رسوایی سازمان‌های بین‌المللی است، تاکید کرد: در این بین رفتارهای یک جانبه‌گرایی جامعه بین‌الملل در مورد اتهام آمریکا برای حمله به سوریه نشان می‌دهد که این جامعه نیازمند قاعده دیگری است این همان موضوعی که در کنفرانس نم در تهران تاکید شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: جهان باید به سمت چند قطبی شدن حرکت کند و قطب‌های دیگری به خصوص قطب جهان اسلام به قطب برتر جمعیتی،‌اقتصادی‌،معنوی و ژئوپولوتیک مطرح شود که بر پایه این چند قطبی شدن، شرایط دنیا بالانس و تنظیم می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92060905521
  • خبرنگار : 71234