اردن: کشور ما پایگاهی برای حمله به سوریه نخواهد بود

فرمانده نیروهای گارد مرزی اردن تاکید کرد که کشورش پایگاهی برای هرگونه حمله نظامی به سوریه نخواهد بود.

فرمانده نیروهای گارد مرزی اردن تاکید کرد که کشورش پایگاهی برای هرگونه حمله نظامی به سوریه نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری "عمون"، "غالب الحمایدة"، فرمانده نیروهای گارد مرزی اردن اعلام کرد: ما در چارچوب پایگاه‌های دفاعی خود از مرزها و کشورمان دفاع می‌کنیم و نیروهای مسلح اردن در هیچ گونه اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت نخواهند کرد.

وی با تکذیب اخباری مبنی بر استقرار نیروهای خارجی و عربی در مرزهای مشترک اردن و سوریه گفت: امیدوار هستیم که هیچ کس ما را مورد آزمایش قرار ندهد.

این مسئول اردنی خاطر نشان کرد: ما تجربه‌ها و توانایی‌های لازم را در اختیار داریم و به کمک هیچ کسی نیاز نداریم. ما می‌توانیم از مردم، کشور و کرامت خود محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه اردن برای برخورد با هرگونه اقدام فوق‌العاده آماده است، تاکید کرد: امان به هیچ همسایه عرب و مسلمان خود حمله نمی‌کند و ما برای جنگ با برادرمان از مرزهایمان خارج نمی‌شویم.

غالب الحمایده عنوان داشت: نه در گذشته، نه در شرایط کنونی و نه در آینده در تاریخ ثبت نخواهد شد که اردن علیه یک کشور عربی تیری شلیک کرده است.

وی با بیان اینکه سوریه کشور دوست و برادر اردن است و اکنون در این کشور مشکل داخلی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد که مشکل سوریه از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و سیاسی و از طریق مذاکره حل‌وفصل شود.

الحمایده در خصوص حضور نیروهای خارجی در خاک اردن گفت: پس از رزمایش‌های "شیرآماده" نیروهایی در کشور ماندند که در آینده از اردن خارج خواهند شد.

وی با تکذیب اخباری مبنی بر استقرار این نیروها یا نیروهای دیگر در مرزها گفت: میزان آمادگی نیروهای اردنی بر اساس موضع کشور همسایه تعیین می‌شود که از نظر اردن موضع سوریه همچنان عادی است.

این مسئول اردنی افزود: اگر موضع مشخصی بر ما تحمیل شود، ما آماده خواهیم بود و نیروهای ما برای هرگونه اقدام فوق‌العاده در آینده آماده هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060905495
  • خبرنگار : 71457