اوباما: شاهد ناتوانی شورای امنیت در واکنش به نقض هنجارهای بین‌المللی هستیم

باراک اوباما با انتقاد از "ناتوانی شورای امنیت در اتخاذ اقدام علیه سوریه" عنوان کرد که جهان نباید در پاسخ دادن به یک حمله شیمیایی ناتوان باشد.

باراک اوباما با انتقاد از "ناتوانی شورای امنیت در اتخاذ اقدام علیه سوریه" عنوان کرد که جهان نباید در پاسخ دادن به یک حمله شیمیایی ناتوان باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا تصریح کرد: چیزی که ما تاکنون دیده‌ایم، ناتوانی شورای امنیت برای واکنش به نقض آشکار هنجارهای بین‌المللی بوده است.

اوباما گفت:‌ ما نمی‌خواهیم که جهان از اتخاذ یک اقدام دربماند. روشن می‌گویم، شما می‌دانید بخشی از چالشی که ما با آن روبه‌رو هستیم، این است که بسیار از مردم فکر می‌کنند که باید کاری انجام داده شود،‌ اما هیچ کس این کار را انجام نمی‌دهد!

اوباما این اظهارات را در جمع سران کشورهای حوزه‌ دریای بالتیک در کاخ سفید بیان کرد.

این گفته‌های اوباما یک روز پس از مخالفت مجلس عوام انگلیس با همراهی این کشور با آمریکا در مداخله احتمالی در سوریه ایراد شدند.

اوباما همچنین ادعا کرد که حمله شیمیایی رخ داده در سوریه، باعث تهدید ترکیه، اسراییل و اردن، کشورهای هم پیمان آمریکا شده است.

رییس جمهور آمریکا با این ادعا که به دنبال یک حمله محدود و کوتاه است،‌ گفت: هیچ کس به اندازه من خسته از جنگ نیست.

وی در این دیدار ادامه داد در صورت لزوم آمریکا به تنهایی اقدام می‌کند تا از "هنجارهای بین‌المللی در برابر تسلیحات شیمیایی محافظت کند."

آژانس اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که طی حمله‌ شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق، 1429 تن از جمله 426 کودک کشته شده‌اند.

اوباما برای اینکه ملت این کشور را که از جنگ در عراق و افغانستان خسته شده‌اند به مداخله در سوریه ترغیب کند،‌ دائما مدعی می‌شود که این یک جنگ درازمدت نیست و نیروی آمریکایی را در خاک سوریه درگیر نمی‌کند و محدود خواهد بود.

وی مدعی شد که به عنوان یکی از رهبران جهان، وی این مسئولیت را بر عهده دارد که عکس‌العمل نشان دهد.

اوباما تاکید کرد که حوادث رخ داده حتی منافع امنیت ملی آمریکا را نیز به خطر انداخته است و این ریسک وجود دارد که تسلیحات شیمیایی موجود در سوریه به دست تروریست‌های این کشور بیافتند.

به گفته یک مقامات آمریکایی که خواست نامی از او برده نشود، اوباما روز جمعه با مقامات ارشد امنیت ملی این کشور در کاخ سفید دیدار کرده تا درخصوص حمله احتمالی به سوریه بحث کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060905317
  • خبرنگار :