برگزاری سومین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان با اندیشمندان کره جنوبی

سومین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان با اندیشمندان کشور کره جنوبی با عنوان «نقش دین در ارتقای ارزش‌های اخلاقی و انسانی» آغاز شد.

سومین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان با اندیشمندان کشور کره جنوبی با عنوان «نقش دین در ارتقای ارزش‌های اخلاقی و انسانی» آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صبح امروز چهارشنبه سومین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اندیشمندان کره جنوبی «بودایی و مسیحی» با حضور خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اسقف تی‌سونگ‌کیم نایب رییس کنفرانس ادیان برای صلح کشور کره جنوبی برگزار شد.

در ابتدای این دیدار علی‌محمد حلمی رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها با خیر مقدم به هیات کره‌ای و با اشاره به برنامه‌های این نشست تصریح کرد: در این نشست یک روزه شرکت‌کنندگان در خصوص نقش دین در ارتقای ارزش‌های اخلاقی و انسانی سخنرانی خواهند کرد.

وی یادآور شد: بشر امروز به قراردادهای آسمانی و ارزش‌های دینی بیش از پیش نیازمند است و به صحنه آمدن فرهنگ و دین نگرش دنیای معاصر را تغییر داده است.

در ادامه این نشست اسقف تی‌ سونگ کیم نیز با تاکید بر اهمیت ارزش‌های انسانی و اخلاقی در ایجاد صلح در جامعه جهانی گفت: ارزش‌های انسانی جنبه فردی و اجتماعی دارد و در جامعه کارکرد اجتماعی دین بسیار ویژه است و دین صرفا یک واقعیت فردی نیست بلکه جنبه‌های دیگری نیز دارد.

وی ادامه داد: اگر چه ویژگی‌های اخلاقی ممکن است متفاوت باشد، اما ادیان یک نظریه اخلاقی دارند و جامعه مبتنی بر اخلاق است.

نایب رییس کنفرانس ادیان برای صلح در کشور کره جنوبی با بیان این‌که «باید ارزش‌های اخلاقی و انسانی را در جامعه جهانی توسعه دهیم» گفت: این ارزش‌ها تاثیر زیادی بر ثبات جوامع و برقراری صلح در جامعه می‌گذارد به طوری که در بسیاری از جوامع به دلیل کم رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی، جرایم در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش در این نشست یک روزه شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، سیدابوالحسن نواب، عبدالرحیم گواهی، پروفسور هیوندا پارک، خانم آن هیونمی مدیر اجرایی کنفرانس ادیان برای صلح از کره جنوبی، جی سیک یو، دکتر کارن خان‌زری و تعدادی دیگر از صاحب‌نظران سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92060603815
  • خبرنگار :