مک‌کین: اوباما باید به سوریه پاسخی بسیار جدی بدهد و تایید سازمان ملل لازم نیست!

جان مک کین در اظهاراتی مدعی شد، آمریکا باید به حمله با سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه پاسخ بسیار جدی بدهد و این پاسخ نیازمند تایید وقوع چنین حادثه‌ای از سوی سازمان ملل نیست.

جان مک کین در اظهاراتی مدعی شد، آمریکا باید به حمله با سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه پاسخ بسیار جدی بدهد و این پاسخ نیازمند تایید وقوع چنین حادثه‌ای از سوی سازمان ملل نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در اظهاراتی گفت که کاملا متقاعد شده است حکومت بشار اسد، عامل "قساوت" حمله شیمیایی است.

وی در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که بازرسان سازمان ملل در حال تحقیقات در محل وقوع حمله شیمیایی چهارشنبه گذشته در نزدیکی دمشق هستند که به گفته مخالفان 1300 کشته بر جای گذاشت. مک کین که مدت‌هاست حامی کمک نظامی به مخالفان سوریه برای تغییر دادن توازن قدرت در میدان جنگ است، اظهار داشت که تردید دارد بازرسان سازمان ملل بتوانند تحقیقاتی جامع انجام دهند.

جان مک کین در سخنان خود به خبرنگاران در شهر سئول پایتخت کره جنوبی گفت: باور این مساله برایم سخت است که بشار اسد قرار است به سازمان ملل اجازه دهد به تحقیق درباره کاری که خودش انجام داده بپردازد چرا که این کار به ضرر اوست.

مک کین افزود: اما ما نیاز به تایید سازمان ملل نداریم.

وی از باراک اوباما خواست تا پاسخی موثر و سریع به سوریه دهد.

مک کین تاکید کرد: اگر آمریکا کنار بایستد و اقدام جدی انجام ندهد و نه این که فقط چند موشک کروز شلیک کند، اعتبار ما بار دیگر در جهان ضعیف‌تر می‌شود؛ اگر اصلا برای ما اعتباری باقی مانده باشد!

مک کن تاکید کرد: آمریکا باید قدرت هوایی دولت سوریه را خنثی کند و تحت حفاظت خود یک منطقه امن برقرار سازد.

وی همچنین استدالال‌های برخی مقامات دولت آمریکا را در خصوص این که مسلح ساختن شورشیان سوری باعث رسیدن سلاح‌ها به دست گروه‌های افراط‌گر می‌شود، رد کرد.

مک کین که به همراه سناتور شلدون وایت هاوس، به سئول سفر کرده تا درخصوص وضعیت حقوق بشر کره شمالی بحث کند، گفت: ما می‌توانیم سلاحی را به دست افراد درست برسانیم و این وظیفه دشواری نیست.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060503076
  • خبرنگار : 71415