تماس تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره سوریه

رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود مدعی شد، تمامی اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، نظام سوریه مسئول حملات شیمیایی 21 اوت به منطقه غوطة شرقی دمشق است.

رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود مدعی شد، تمامی اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، نظام سوریه مسئول حملات شیمیایی 21 اوت به منطقه غوطة شرقی دمشق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود در خصوص سوریه گفت‌وگو کرد.

وی در این تماس تلفنی به اوباما گفت: تمامی اطلاعاتی که به دست آمده نشان می‌دهد نظام سوریه حملات شیمیایی روز 21 اوت را انجام داده است.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه آمده است که اولاند استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را به شدت محکوم و تاکید کرده که تمامی اطلاعات حاکی از آن است که نظام سوریه این حملات "غیر قابل قبول" را انجام داده است.

در بیانیه مذکور تاکید شده، رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه بر ادامه همکاری‌های مستحکم میان دو کشور برای واکنش مشترک بر این حمله بی‌سابقه در سوریه توافق کرده‌اند.

پیش از این نیز اولاند با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و کوین راد، نخست وزیر استرالیا درباره سوریه گفت‌وگو کرده و خواهان فراهم شدن شرایط برای حضور بی‌قید و شرط بازرسان سازمان ملل در مکان‌های مشخصی از سوریه شده بود.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز به نوبه خود از جامعه جهانی خواسته بود تا پاسخی کوبنده به نظام سوریه بدهد.

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور دو کشور در حالی صورت گرفت که تیم بازرسان سازمان ملل امروز (دوشنبه) مستقیما تحقیقات درباره گزارش‌های استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی در دمشق را آغاز می‌کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۴ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060402093
  • خبرنگار : 71434