تاکید وزرای امور خارجه اردن و مصر بر حل سیاسی بحران سوریه

وزرای امور خارجه اردن و مصر ضمن حمایت از حل سیاسی بحران سوریه خواهان خودداری از هرنوع اقدام نسنجیده درباره دمشق شدند.

وزرای امور خارجه اردن و مصر ضمن حمایت از حل سیاسی بحران سوریه خواهان خودداری از هرنوع اقدام نسنجیده درباره دمشق شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن که میزبان نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر بود، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای مصری خود گفت: در خصوص مسائل مشترک زیادی بحث و تبادل نظر کردیم که مساله سوریه به ویژه حوادث حومه دمشق بخش عظیمی از صحبت‌های ما را به خود اختصاص داد.

ناصر جوده، ضمن تایید خواست و اراده مردم مصر تاکید کرد که کشورش از نقشه راهی که دولت موقت مصر ترسیم کرده حمایت می‌کند.

وی در خصوص مسائل جاری در سوریه نیز گفت: ما خواهان حل و فصل سیاسی بحران سوریه هستیم و وحدت ملی و حفظ تمامیت ارضی سوریه برای کشورهای عربی به ویژه اردن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر امور خارجه اردن ادامه داد: روز دوشنبه اتحادیه عرب نشستی را در سطح نمایندگان کشورهای عضو تشکیل می‌دهد و حوادث حومه دمشق و جان باختن صدها غیرنظامی را بررسی می‌کند.

وی گفت: در مذاکراتی که با همتای مصری خود داشتم مشخص شد که دوطرف ورود به اقدامات نسنجیده درباره سوریه را تایید نمی‌کنیم و خواهان حل و فصل سیاسی بحران از طریق تشکیل نشست ژنو 2 هستیم.

وزیر امور خارجه اردن همچنین انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم کرد و از مردم این کشور خواست تا از تفرقه بپرهیزند.

وزیر امور خارجه مصر نیز در خصوص نقش قاهره در مذاکرات صلح خاورمیانه گفت: درست است که مصر به حوادث داخلی خود مشغول شده است اما این امر از نقش قاهره در گفتگوهای صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل نمی‌کاهد. فلسطین همواره در اولویت برنامه‌های ما قرار داشته و فردا (دوشنبه) برای مذاکره با مسئولان فلسطینی راهی رام الله خواهم شد.

وی گفت: خاورمیانه در حال پشت سر گذاشتن حوادث بسیار مهمی است که باید در تعامل با آنها دقت شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060301762
  • خبرنگار : 71430