«عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» انتشار یافت

کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» منتشر شد.

کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» به قلم محمدعلی صدر شیرازی توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «ناکامی سازمان در انتخابات مختلف، عزل بنی‌صدر، شکست شورش 30 خرداد1360، ناکامی صدام و منافقین در تفوق بر جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی، شکست تبلیغات سازمان در جلب افکار عمومی مردم ایران و سقوط صدام و آوارگی، همگی سازمان را به فرقه‌ای در حال احتضار مبدّل ساخته است. اما در رأس این ضربات، عملیات شکوهمند مرصاد قرار دارد که در ظرف چند روز تمام رشته‌های مثلث منافقین، ایالات متحده و رژیم بعث را پنبه کرد و پس از آن بود که سازمان هرگز نتوانست در برابر اراده‌ی ملّت مسلمان ایران کمر راست کند.

نکته مهم در انتشار این کتاب این است که تمرکز اصلی نویسنده این کتاب درباره وضعیت منافقین بعد از عملیات مرصاد و اتفاق‌هایی است که تاکنون دست به گریبان این گروه محارب بوده است و این همان فصل جدیدی است که تاکنون کم‌تر کتابی درباره منافقین به آن پرداخته بود.

این کتاب در دو بخش نوشته شده است. بخش اول کتاب درباره این گروهک پیش از عملیات مرصاد است که به دو فصل سازمان مجاهدین خلق پیش از پیروزی انقلاب و سازمان مجاهدین خلق پس از پیروزی انقلاب و قبل از عملیات مرصاد تقسیم شده است.

بخش دوم ابتدا به بسترهای شکل‌گیری عملیات مرصاد پرداخته است و سپس همکاری این گروهک با عراق و متجاوزان و نقشش در تجاوز دشمن بعثی به ایران تشریح شده است. در ادامه بخش دوم این کتاب در فصل‌ها و گفتارهای متعدد جوهره درونی این سازمان بررسی شده و به تشریح تلاش 20 ساله آن‌ها برای بقا پرداخته شده است.»

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92053017556
  • خبرنگار : 90068