نجفی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد: با افراد به حاشیه رفته کار می‌کنم

رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأکید کرد: در آینده، از همه‌ی کسانی که در هشت سال گذشته در حاشیه قرار گرفته‌اند، در این سازمان استفاده می‌کنم.

رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأکید کرد: در آینده، از همه‌ی کسانی که در هشت سال گذشته در حاشیه قرار گرفته‌اند، در این سازمان استفاده می‌کنم.

محمدعلی نجفی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی برنامه‌ای که برای کار کردن با نیروهای فعلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارد، اظهار کرد: من بخش عمده‌ای از نیروهای کنونی این سازمان را نمی‌شناسم. بنابراین نخستین برنامه‌ی من در ارتباط با سرمایه‌های انسانی این سازمان، شناسایی توانایی و صلاحیت تک‌تک مدیران است.

وی ادامه داد: در هر مرحله‌ای که احساس کنم فردی توانایی و صلاحیت تخصصی بیشتری دارد و می‌توان از او استفاده کرد، درنگ نمی‌کنم.

او با تأکید بر این‌که به مدیران، کارشناسان و مسوولان کنونی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری احترام می‌گذارم، افزود: مطمئنم در میان آن‌ها افراد شایسته‌ی زیادی وجود دارند و قصد دارم از آن‌ها و بخصوص از کسانی که در هشت سال گذشته در حاشیه قرار گرفته‌اند، استفاده کنم تا بتوانیم این کار بزرگ را در سازمان، با اتکا به همه‌ی نیروها پیش ببریم.

رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین امروز در سخنانی در میان اهالی حوزه‌ی میراث فرهنگی، گفت که به‌نظر می‌رسد، یک بدن نحیف از این سازمان باقی مانده است که آن را به زمین زده و لگدکوب کرده‌اند.

محمدعلی نجفی تاکید کرد: شرایط کنونی، شرایط خوبی نیست، شرایطی که بگوییم حتی از نقطه‌ی صفر کار خود را شروع می‌کنم. عجیب است که نه‌تنها متخصصان این سه حوزه این موضوع را تأیید می‌کنند، بلکه دیگر افراد این حوزه‌ها نیز درباره‌ی این قضیه صحبت می‌کنند، حتی در جلسه‌ای که با برخی دوستان امنیتی و اطلاعاتی داشتم، آن‌ها نیز بر اساس شغل خود می‌گفتند، این سازمان لگدکوب و له شده است. بنابراین براساس این صحبت‌ها و بررسی‌هایی که کرده‌ام و ارتباط دورادوری که با این سازمان داشتم، به‌نظر می‌رسد، یک بدن نحیف از این سازمان باقی مانده است که آن را لگدکوب کرده‌اند. بنابراین ابتدا باید این بدن نحیف را بلند کنیم، خاک رویش را پاک کنیم و در جای مناسب که در شأنش باشد، آن را بنشانیم تا قدری استراحت کند و سپس حرف بزند.

او اظهار کرد: به نظرم، این کار خیلی سخت است. با این وجود، باز هم شاگردی خود را ادامه می‌دهم و هر برنامه‌ای که دارم در معرض قضاوت، بررسی و نقد قرار می‌دهم. امیدوارم تدریجا با اجرای این برنامه‌ها به هدفی مناسب و خوب در این حوزه برسیم، این عشق و علاقه به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی حتی در روستاهای دوردست نیز وجود دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92052816482
  • خبرنگار : 71191