امکان دسترسی به آبشار دوم تنگه داستان مجن فراهم شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: امکان دسترسی به آبشار دوم منطقه گردشگری تنگه داستان مجن فراهم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: امکان دسترسی به آبشار دوم منطقه گردشگری تنگه داستان مجن فراهم شد.

یه گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حمید یزدانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: به همت شورای اسلامی و شهرداری مجن، عملیات ساخت پله فلزی در ورودی طبقه اول آبشار مجن انجام شد و این امر امکان دسترسی به فضای فوقانی آبشار را میسر کرد.

وی با بیان اینکه این آبشار زیبا در میان تنگه‌ای به نام داستان با ارتفاع 12 متر در بین دو سنگ عظیم ‌الجثه جاری است، گفت: آبشار تنگه داستان در 41 کیلومتری شمال غرب شاهرود قرار دارد.

یزدانی با اشاره به اینکه این منطقه استعداد بالایی در زمینه توسعه گردشگری دارد، افزود: بر این اساس، اجرای پروژه کمپ آبشار تنگه داستان مجن از سال گذشته آغاز و در فاز نخست، 15 آلاچیق و 10 چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه فضای تنگه این آبشار حالتی شگفت‌انگیز دارد و این آبشار به زعم بسیاری از گردشگران بی‌نظیر است، گفت: فرم صخره‌های منطقه بر زیبایی آن افزوده و مکان مناسبی برای صخره نوردی است.

به گزارش ایسنا، آبشار "تنگه داستان" در قسمت شمالی شهر مجن در بین تنگه‌ای مشهور به "داستان" واقع شده است، وجه تسمیه این نام به خاطر داستان‌هایی بوده که از زمان قدیم درباره این تنگه وجود دارد.

این آبشار در بین دو سنگ عظیم‌الجثه قرار دارد و بیننده با اولین نگاه می‌پندارد که سنگ‌ها در حال فروافتادن است، ریزش آب آبشار با گذشت قرن‌ها، موجب شسته شدن سنگ‌های آهکی کوه و ایجاد کانالی چند ده متری تا محل فعلی آبشار شده است.

آب فراوان این آبشار که در دامنه کوه واقع شده آنقدر سرد است که دست زدن به آن با سختی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92052614839
  • خبرنگار :