عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار شد:

تشکیل شرکتهای بازرسی مستقل برای نظارت بر عملکرد خودروسازان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید شرکت‌های بازرسی مستقلی شکل گرفته و بر عملکرد خودروسازان نظارت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید شرکت‌های بازرسی مستقلی شکل گرفته و بر عملکرد خودروسازان نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا فولادگر در مناظره تلویزیونی با موضوع بررسی قیمت‌گذاری خودرو، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه مصوب، خودروسازان هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود درباره ارتقای کیفیت را به مجلس ارائه می‌کنند.

وی با بیان این‌که البته هم‌اکنون شرکت‌های بازرسی مستقلی برای نظارت بر عملکرد خودروسازان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های فعلی ارتباطاتی با خودروسازان دارند که موجب ایجاد اشکالاتی در کار می‌شود.

فولادگر ادامه داد: شورای رقابت به موقع وارد عرصه قیمت‌گذاری خودرو نشد. در حال حاضر خودروسازان رویه قیمت‌گذاری را پذیرفته‌اند اما قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت نه خودروسازان را راضی کرد نه مردم.

وی در رابطه با اظهارات صورت گرفته مبنی بر اقدام خودروسازان برای کاهش ضرر و زیان خود در صورت حساب‌های مالی، اظهار کرد: مدیرعامل یک شرکت خودروسازی نمی‌تواند بگوید تراز مالی من صوری است زیرا باید در این رابطه پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: طبق ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، قیمت‌گذاری شامل کالاها و خدمات عمومی و انحصاری و کالاهای اساسی و یارانه‌ای است بنابراین خودرو شامل قیمت‌گذاری نمی‌شود مگر آن‌که معتقد باشیم کالایی انحصاری است.

وی با بیان این‌که هیچ امضای طلایی و نقره‌ای در صنعت وجود ندارد، تصریح کرد: طبق قانون دستگاه‌های دولتی ملزم به ارائه شفاف اطلاعات هستند. البته موضوع امضاهای طلایی در این بخش‌ها صدق می‌کند زیرا برخی به دلیل ارتباطشان زودتر به اطلاعات دست پیدا می‌کنند.

فولادگر در رابطه با گلایه شورای رقابت از پایین بودن بودجه این شورا، اظهار کرد: طبق روال بودجه شورای رقابت نیز در بودجه سالانه از سوی دولت ارائه می‌شود. با این حال پیگیری از سوی شورای رقابت برای افزایش بودجه صورت نگرفت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92052614654
  • خبرنگار : 71186