رونمایی از بزرگ‌ترین کشتی ناوگان دریایی ژاپن

ژاپن به تازگی از بزرگ‌ترین کشتی حاضر در ناوگان خود از زمان جنگ جهانی دوم رونمایی کرده است.

ژاپن به تازگی از بزرگ‌ترین کشتی حاضر در ناوگان خود از زمان جنگ جهانی دوم رونمایی کرده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کشتی که 19 هزار و 500 تن وزن دارد، Izumo نام گرفته و قادر به حمل بیش از 14 بالگرد است.

از آن جا که قانون اساسی ژاپن، دولت را از ساخت کشتی‌های نظامی با قدرتی فراتر از آن چه برای دفاع از کشور لازم است، منع می‌کند، ژاپن از حامل بالگرد جدید خود به عنوان «ناوشکن بالگرد» (helicopter destroyer) نام می‌برد.

کشتی‌های حامل قادر به تهاجم به شهرهای ساحلی بوده و ناوشکن‌ها نیز محدود به جنگیدن در دریاها هستند.

سازه «ایزومو» بزرگ‌تر از بالگرد گروه Hyuga گزارش شده و می‌تواند تعداد سه بالگرد بیشتر را حمل کند.

گروه «هیوگا» بزرگ‌ترین کشتی‌های حال حاضر ناوگان ژاپن هستند.

این کشتی‌ها و کشتی جدید کسری از اندازه یک حامل گروه Nimitz امریکایی هستند که حدود 97 هزار تن وزن دارد.

توانایی «ایزومو» برای حمل‌ سریع بالگردها بر روی آب برای ماموریت‌های نجات و امدادرسانی حیاتی است، اما این بدین معنی نیست که ایزومو دارای قابلیت نظامی نیست، زیرا بالگردها در جنگ ضدزیردریایی و قدرت‌ نظارتی برای ارتش ژاپن کارآمد هستند.

پرسش اساسی در خصوص ایزومو این است که آیا این فناوری قادر است نسخه با قابلیت پرواز و فرود عمودی جنگنده F-35B Joint Strike Fighter را حمل کند یا خیر.

در گذشته، سازه‌های بالگردمانند VTOL V-22 Osprey با موفقیت بر روی حاملان بالگرد کوچک‌تر «هیوگا» فرود آمده‌اند، اما مشخص نیست که آیا ایزومو می‌تواند یک F-35B را به هوا پرتاب کند یا نه.

برای اوج‌گیری عمودی، F-35B اگزوز را از موتورهای جت خود مستقیم به پایین ارسال می‌کند که این امر موجب بلندکردن هواپیما و ذوب‌شدن پد فرود بالگرد می‌شود.

افزون بر این، یک حامل به بالابرهای بزرگ و قدرتمند برای پرتاب سازه‌ای مانند F-35B از آشیانه هواپیمای موجود بر روی عرشه نیاز دارد و مشخص نیست که آیا بالابرهای ایزومو قادر به انجام چنین ماموریتی هستند یا نه.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 92052312780
  • خبرنگار : 71456