کشته شدن 15 شبه نظامی در عملیات ارتش مصر در صحرای سیناء

منابع نظامی مصر از کشته و زخمی شدن 25 شبه نظامی مسلح، در عملیات نیروهای دولتی در شبه جزیره سیناء خبر دادند.

منابع نظامی مصر از کشته و زخمی شدن 25 شبه نظامی مسلح، در عملیات نیروهای دولتی در شبه جزیره سیناء خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز عربی، بنا به گفته این منابع، در عملیات مذکور، که در روستای تومه، در شمال شبه جزیره سیناء انجام شد، ارتش مصر پایگاه‌های شبه نظامیان مسلح را هدف قرار داد که در پی آن دست کم 15 شبه نظامی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین ارتش مصر، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در این عملیات، یک انبار سلاح متعلق به تروریست‌ها را منهدم کرده است.

این درحالی است که ارتش به شکل رسمی تعداد کشته‌های اعلام شده این عملیات را تایید نکرده است. منابع نظامی که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند که این حمله توسط هلی‌کوپترهای ارتش انجام شده و چند مخفیگاه گروه‌های تندرو هدف قرار گرفت.

علاوه بر این، ارتش از تمامی رسانه‌های مصری خواست تا پیش از انتشار اخبار مربوط به اقدامات ارتش، از صحت و سقم آن اطمینان یابند.

شبه جزیره سیناء از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در سوم ژوئیه، شاهد افزایش حملات گروه‌های مسلح به مراکز پلیس، پایگاه‌های ارتش و تاسیسات غیرنظامی و دولتی است به نحوی که براساس گزارش برخی رسانه‌ها، تاکنون 33 تن از نیروهای نظامی از جمله 22 پلیس و 11 سرباز ارتش، جان خود را از دست دادند.

پیش‌تر نیز ارتش مصر، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: در آغاز ماه جاری میلادی، 60 تن از شبه‌نظامیان مسلح در شبه جزیره سیناء کشته شده‌اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92052111731
  • خبرنگار :