مخالفان سوریه 13 گروگان کرد را به النصرة تحویل دادند

در ادامه تنش‌ها میان کردهای شمال سوریه و تروریست‌های وابسته به القاعده، مخالفان سوریه این بار 13 شهروند کرد را به جبهه النصرة تحویل دادند.

در ادامه تنش‌ها میان کردهای شمال سوریه و تروریست‌های وابسته به القاعده، مخالفان سوریه این بار 13 شهروند کرد را به جبهه النصرة تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که شبه نظامیان مخالف 13 غیرنظامی کرد سوریه را در نزدیکی شهر السفیرة واقع در استان حلب به گروگان گرفته و به جبهه النصرة تحویل دادند.

نیروهای وابسته به القاعده در اواخر ژوئیه نیز یک شهرک کردنشین در حومه حلب را اشغال و یک شهرک دیگر را محاصره کردند و پس از آن حدود 200 غیرنظامی کرد را ربودند که همچنان سرنوشت آنها معلوم نیست.

در مناطق شمال و شمال شرق سوریه درگیری‌های شدیدی میان اعضای القاعده و کردها صورت گرفته است که کردها در جریان آن توانستند تروریست‌ها را از تعدادی از مناطق کردنشین بیرون برانند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که در 29 ژوئیه تا پنجم اوت دست کم 26 کرد به دست اعضای جبهه النصرة در دو روستای "تل عرن" و "تل حاصل" کشته شدند.

پس از این که عیسی حسو، یکی از فعالان کرد بر اثر انفجار بمبی در خودرویش در القامشلی ترور شد، یگان‌های موسوم به "جبهه مردمی حمایت از کردها"، وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه خواهان "قیام عمومی" برای مقابله با تروریست‌های القاعده شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92052111479
  • خبرنگار : 71457