نشست وزرای خارجه و دفاع روسیه و آمریکا 18 مرداد برگزار می‌شود

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در حال آماده‌سازی مقدمات برای برگزاری نشست وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا و روسیه است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در حال آماده‌سازی مقدمات برای برگزاری نشست وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا و روسیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری اینترفاکس به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این نشست در قالب 2+2 در مسکو برگزار خواهد شد و زمان آن برای نهم اوت‌ (18 مرداد) برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسکو تاکنون پیامی را از سوی واشنگتن مبنی بر لغو این نشست دریافت نکرده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: ما در این نشست مذاکرات حساسی با توجه به مسائل مورد اختلاف‌نظر دو کشور خواهیم داشت.

این دیپلمات روس اعلام کرد، وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا و روسیه در این نشست به گفت‌وگو و رایزنی در مورد مسائلی از جمله کنترل تسلیحات، اوضاع و تحولات سوریه و افغانستان و نیز روابط مسکو-واشنگتن خواهند پرداخت.

با این حال ریابکوف خاطرنشان کرد: در این نشست وزرای آمریکا و روسیه درباره وضعیت ادوارد اسنودن، افشاگر اسناد محرمانه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا گفت‌وگو نخواهند کرد.

ریابکوف در این زمینه گفت: چیزی برای بحث و گفت‌وگو وجود ندارد.

وی ادامه داد: ‌واشنگتن با اعلام این که نشست روسای‌جمهوری آمریکا و روسیه در ماه سپتامبر ممکن است لغو شود، واقعیت را تحریف کرده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به این که دولت این کشور هیچ کاری با وضعیت اسنودن ندارد، گفت: مشخص است که برگزاری نشست روسای‌جمهوری دو کشور مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما متوجه نمی‌شویم که آن‌ها (آمریکایی‌ها) وضعیت را چگونه می‌بینند ولی واقعیت این است که آنچه در مورد اسنودن به وقوع پیوسته نتیجه اقدام‌های اسنودن و همچنین اقدام‌های عوامل مربوطه در واشنگتن است.

ریابکوف تأکید کرد: روسیه از انجام هر اقدامی که با آینده اسنودن ارتباط داشته باشد، خودداری کرده است زیرا هر گونه مداخله در این زمینه می‌تواند آسیبی بالقوه در روابط مسکو-واشنگتن قلمداد شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۱:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92051609103
  • خبرنگار : 71417