دوری از متن عربی قرآن موجب بروز انحراف می‌شود

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: حفظ قرآن پله‌ای برای انس با مفاهیم آن است.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: حفظ قرآن پله‌ای برای انس با مفاهیم آن است.

حجت‌الاسلام غلامرضا کیومرثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، افزود: اگر حفظ قرآن با توجه به معانی آن همراه شود، در هر برخوردی به یاد آیه‌ای می‌افتیم که موجب گشایش راه می‌گردد، چرا که قرآن چراغ هدایت است و مانند چراغ مسیر را روشن می‌کند، در قیامت هم گفته می‌شود که قرآن را بخوان و بالاتر برو.

وی تصریح کرد: اگر قرآن در تمام وجود کسی وارد شده باشد برایش نجات بخش است و در هر لحظه از زندگی‌اش تازگی خواهد داشت، آیت‌الله آملی همیشه سفارش می‌کرد که قرآن را حفظ کنید و می‌گفت اگر کسی خواست بگوید که دیدگاه قرآن چه چیزی است، باید تمامی آن همیشه در مقابل چشمانش باشد.

کیومرثی ادامه داد: قرآن زمینه ورود به مفاهیم است و همواره مشاهده کرده‌ام که در وجود حافظان جاری شده است.

وی در رابطه با توجه به متن عربی قرآن تاکید کرد: دوری از متن عربی موجب بروز انحراف می‌شود، و همواره باید توجه داشته باشیم که از متن عربی آن جدا نشویم.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: نباید از دعاها و قرآن که کلام الهی است عبور کنیم چرا که این کار موجب بروز انحراف می‌شود، الفاظ قرآن دارای نورانیت هستند و البته در کنار آن‌ها حتما باید متون فارسی را هم مطالعه کنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92051407921
  • خبرنگار :