عید فطر، توزیع کارنامه بندگی بین روزه‌داران است

مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه زنجان گفت: عید فطر، توزیع کارنامه قبولی بندگان در بین روزه‌داران است.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه زنجان گفت: عید فطر، توزیع کارنامه قبولی بندگان در بین روزه‌داران است.

حجت‌الاسلام منصور فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: در هر دوره‎ای بعد از گذراندن اعمال خاص بندگی، عیدی قرار داده شده است که از آن جمله می‌توان در ماه ذی‌حجه عید قربان، بعد از اعمال حج عید غدیر و عید مبعث را نام برد که پاداش خداوند به انسان پس از بندگی است، بعد از گذراندن اعمال بندگی در ماه مبارک رمضان نیز عید فطر که از افطار می‌آید قرار داده شده است که به جهت تضمین سلامتی انسان فطریه برای تمام روزه‌داران پرداخت می‌شود.

وی افزود: در عید فطر با خواندن ادعیه مربوط به آن و بیان پیام آن توسط امام، پاداش بندگی بین روزه‌داران توزیع می‌شود. همچنین دعای اختتامیه این ماه در صحیفه سجادیه بیان شده است، ولی از نظرها دور مانده و با بیان و مقایسه آن با دعای آغاز ماه رمضان به رازهای بزرگ این ماه می‎توان دست یافت که انسان در آغاز این ماه خواستار چیست و در پایان ماه به چه چیزهایی دست می‎یابد.

این مسوول خاطرنشان کرد: مبارزه با نفس خود بدون داشتن حامی بزرگ‌ترین تمرین است، نگهداری اعضا و جوارح از گناه، نگهداری وجود از گناه و رعایت حقوق دیگران در سایر ماه‎های سال، رسیدگی به ایتام و خواندن نماز شب در اوقات سحر پیام این ماه است.

وی اظهار کرد: بندگان از یک فرصت طلایی یک ماهه برای آموزش دوری از هواهای نفسانی برای سایر ماه‎های سال استفاده می‎کنند و در این ماه‎ها خوب عمل کنند. همچنین با آموزش وظایف روزه‌دار نسبت به خدا مانند روزه‌داری و نماز خواندن، وظایف روزه‎دار نسبت به مردم مانند توجه به پیرمردان و کودکان و وظایف روزه‎دار نسبت به خود مانند حفظ دست و گوش و زبان از گناه گواهی‌نامه بندگی برای روزه‎داران صادر می‌شود.

فرجی تصریح کرد: همانند آموزش رانندگی که افراد با گذراندن یک دوره آموزش یک ماهه تا پایان عمر راننده می‌شود، در این ماه نیز گواهی‌نامه بندگی برای روزه‎داران صادر می‌شود، لذا شایسته است روزه‎داران با تدبر در حال خود و دستاوردهای این ماه در وجود خود کارنامه قبولی برای خود صادر کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92051407912
  • خبرنگار :