کوزه گری: سلطانی‌فر با ورزش بیگانه نیست

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به معرفی مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با ارائه چند پیشنهاد کلی برای آینده وزارت ورزش گفت: سلطانی فر سال ها به عنوان قائم مقام سازمان تربیت بدنی کارنامه موفقی داشته است.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به معرفی مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با ارائه چند پیشنهاد کلی برای آینده وزارت ورزش گفت: سلطانی فر سال ها به عنوان قائم مقام سازمان تربیت بدنی کارنامه موفقی داشته است.

جلال کوزه گری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سلطانی فر با خانواده ورزش بیگانه نیست. او سال ها به عنوان قائم مقام سازمان تربیت بدنی کارنامه موفقی داشته است. همچنین به عنوان استاندار هم تا جایی که می دانم موفق بوده و امیدوارم در صورتی که از مجلس رای اعتماد بیاورد موفق باشد.

وی افزود: بنده به عنوان رئیس فدراسیون هندبال فارغ از هرگونه انتخاب جناحی و یا با مصلحت اندیشی ذکر نکات زیر و توجه به آنها را به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد می کنم. در راس اموری که وزیر می تواند به آنها توجه ویژه داشته باشد می‌توان به مسئله زیر ساختها و افزایش اعتبار ساخت و ساز های سالنهای ورزشی اشاره کرد. با توجه به کمبود شدید فضاهای ورزشی در کشور به ویژه در کلان شهرهایی مانند تهران و فقر حرکتی که گریبانگیر عموم جامعه شده است با افزایش اعتبار و تسریع در عملیات ورزشگاههای نیمه کاره و در حال ساخت و همچنین افتتاح پروژه های جدید ورزشی وزیر پیشنهادی می‌تواند نقش موثری در کاهش بزهکاریهای جوانان داشته باشد.

رئیس فدراسیون هندبال همچنین خاطرنشان کرد: لزوم بیش از پیش رسیدگی به ورزش بانوان یکی از اولویت هاست. وقتی متوجه شویم سن پوکی استخوان در این قشر به مرز خطرناک 30 سالگی رسیده است آن وقت اهتمام و رسیدگی ویژه به ورزش بانوان رنگ و بوی دیگری پیدا خواهد کرد. ورزشی که چه در حوزه همگانی و چه قهرمانی باید بیش از وضعیت موجود به آن رسیدگی شده و به آن پرداخت. در هر حال با توجه به شرایط ویژه حضور قهرمانان دختر ایران در مسابقات برون مرزی، مسعود سلطانی فر می تواند با رایزنی و دیپلماسی متفکرانه با فدراسیونها و ارگانهای بین المللی زمینه حضور بانوان ایرانی ورزشکار را در مسابقات بین المللی در رشته های بیشتری فراهم آورد.

کوزه گری در پایان با تاکید بر اهمیت ورزش همگانی گفت: ورزش همگانی و پایه در کشور ما دچار نقص‌های فراوانی است، به طوری که دیگر شاهد بحث مهم استعدادیابی و پشتوانه سازی به ویژه در ورزش مدارس نیستیم. شاید اگر کمی یعنی نزدیک به 4 دهه به قبل باز گردیم به خوبی در می یابیم که ورزش مدارس و آموزشگاه‌ها به عنوان رکن اصلی ترکیب تیم‌های ملی در اکثر رشته های ورزشی بوده است و باید بگوییم متاسفانه ورزش در سنین پایه به ویژه رشته هایی چون شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک به کلی از یاد رفته و به خوبی ضعف در قهرمانان ورزشی کشور و عدم ثبات در تداوم قهرمانی آنها به چشم می خورد. البته در طی چند سال اخیر با اجبار ی نمودن برخی رشته ها در مدارس و اجرایی شدن بعضی از طرح‌های مقطعی جوابگو نبوده و مسکنی چند روزه برای ورزش پایه و مدارس بوده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 92051407852
  • خبرنگار : 71419