مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران:

با توبه در ماه رمضان از فرصت‌های این ماه نهایت بهره را ببریم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: علاوه بر جسم، روح انسان نیز نیازمند تقویت شدن است و با تقوا می‌توانیم روح خود را تقویت کنیم و بهترین ماه برای تقویت تقوا ماه رمضان است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: علاوه بر جسم، روح انسان نیز نیازمند تقویت شدن است و با تقوا می‌توانیم روح خود را تقویت کنیم و بهترین ماه برای تقویت تقوا ماه رمضان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار دین واندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ماه رمضان متعلق به خداوند است و بقیه ماه‌های سال این خصوصیت را ندارد، حضرت سجاد(ع) در حدیثی می‌فرمایند« خداوند به دنبال بهانه‌ای است تا بندگانش را ببخشد و برای آنها باب توبه را باز کرده و بهترین زمان برای توبه ماه مبارک رمضان است».

وی خاطرنشان کرد: ما درا ین ماه یک حیات دوباره‌ای پیدا می‌کنیم در خطبه شعبانیه وارد شده است که این ماهی است که در آن مغفرت، رحمت و برکت به سمت ما می‌آید در این ماه سفره‌ای پهن شده و در این سفره کرامت الهی پخش می‌شود و ما نباید هرگز از این کرامت محروم شویم.

آقامیری خاطرنشان کرد: این ضیافتی است که خداوند به بندگان عطا کرده ضیافتی که در آن حتی نفس کشیدن، خوابیدن،‌ راه رفتن و تمام کارها تسبیح خداوند به حساب می‌آیند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با بیان این‌که «روزه برای جسم انسان مفید است» تاکید کرد: در این ماه با تشنگی و گرسنگی که تحمل می‌کنیم به یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت می‌افتیم، وقتی این حالت رخ بدهد صدقه دادن و کمک کردن به سایر افراد جامعه برای ما راحت‌تر می‌شود در کل در این ماه ما وجود دوباره خود را پیدا کرده و به یک خشوع و خضوع معنوی دست پیدا می‌کنیم.

آقامیری عنوان کرد: ما در 11 ماه سال مواظب نفس خودمان نیستیم و در این ماه می‌توانیم از نفس خود به راحتی مراقبت کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با بیان این‌که «بهترین کاری که در این ماه می‌توان انجام داد توبه و بازگشت به آستان الهی است» اظهار کرد: فطرت انسان‌ها ذاتا پاک است ولی شیطان می‌خواهد انسان‌ها را از این پاکی دور کند و هرگاه از فطرت پاک خود فاصله گرفتیم با توبه می‌توانیم به وجود و فطرت پاک خود برگردیم.

وی افزود: توبه از گناهان حتی در زندگی مادی ما تاثیرات مثبتی دارد به گونه‌ای که با توبه آسمان می‌بارد زمین سیراب می‌شود ما باید با توبه از فرصت‌های این ماه نهایت بهره را ببریم.

آقامیری ادامه داد: این ماه فضای مناسبی برای دعا است و خداوند وعده داده که در این ماه هم دعاها و هم نمازهای ما مورد قبول درگاهش قرار می‌گیرد به شرطی که ما بتوانیم شانه‌های خود را از بار سنگین گناه خالی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم گناهان خود را از بین ببریم در این ماه می‌توانیم سجده‌های طولانی داشته باشیم طبق سخن پیامبر ما باید از خداوند بخواهیم که نه تنها در این ماه بلکه در تمام ماه‌ها درهای بهشت را باز کند و درهای جهنم را بر روی ما ببنند و برای اینکه این اتفاق بیافتد ما باید همواره مواظب نفس خود باشیم.

وی در پایان گفت: وقتی در این ماه به یک صفا و پاکی روح می‌رسیم باید با تقوا، تدین و آرامش قلب این صفا و پاکی را برای 11ماه دیگر حفظ کنیم اگر اینگونه باشد جامعه ما تبدیل به یک جامعه فاضله می‌شود. ما نباید هیچگاه از مبداء الهی دور شویم و برای اینکه انسان خوبی باشیم باید همواره از نفس خود مراقبت و به اعمال روزانه خود رسیدگی کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92050602865
  • خبرنگار : 71461