اختری :نماز جمعه پایگاه ایمان، ذکر خدا، مقابله با شیاطین و عوامل اغوای مردم است

یک عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان این‌که نماز جمعه پایگاه ایمان، ‌اخلاق، معنویت، ‌ذکر خدا، تذکر، بیداری و مقابله با شیاطین و عوامل اغوای مردم است، گفت: ائمه جمعه در سراسر کشور پیام ولایت و امامت را با استفاده از پایگاه نماز جمعه به مردم می‌رسانند.

یک عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان این‌که نماز جمعه پایگاه ایمان، ‌اخلاق، معنویت، ‌ذکر خدا، تذکر، بیداری و مقابله با شیاطین و عوامل اغوای مردم است، گفت: ائمه جمعه در سراسر کشور پیام ولایت و امامت را با استفاده از پایگاه نماز جمعه به مردم می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی اختری طی سخنانی در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران، خاطر نشان کرد: 35 سال پیش اولین نماز جمعه در تهران با حکم امام راحل و به امامت عالم آگاه، بیدار، مبارز و مجاهد آیت‌الله حاج‌سیدمحمود طالقانی در پنجم مرداد سال 1358 اقامه شد.

وی با اشاره به این‌که نماز جمعه برکات و آثار بسیاری دارد که هنوز بیشتر آن بیان نشده است، افزود: مهمترین نیازمندی جامعه نیاز به معنویت است، زیرا عظمت و ارزش انسان‌ها به معنویت و توجه به ذات احدیت است، لذا اگر معنویت از انسان سلب شود، انسان ارزش اصلی خود را از دست می‌دهد.

این عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: در چارچوب معنویت یکی از نیازمندی‌های جامعه نیاز به موعظه، ذکر، تذکر و آگاهی است. اگر نعمت موعظه و تذکر در جامعه نباشد و اگر خدمات موعظه‌گران نباشد، بلای غفلت جامعه را دچار خطر می‌کند و باعث می‌شود مردم بهترین فرصت‌ها را از دست بدهند و به تدریج جامعه به سمت بی‌توجهی می‌رود.

اختری تصریح کرد: آنچه جلوی غفلت را می‌گیرد موعظه‌ها و تذکرها و یادآوری‌هایی است که توسط شخصیت‌ها و موعظه‌گران،‌ ائمه جمعه و جماعات داده می‌شود و این معنویت است که به جامعه قدرت و عظمت می‌دهد و در میدان بحران‌ها آنجا که قدرت و معنویت‌ پا به میدان می‌گذارد قدرت‌های مادی از بین می‌روند.

وی با بیان این‌که جامعه ذاکر خدا مورد عنایت او قرار می‌گیرد و پشتیبان و حامی دارد، گفت:‌هرگز یک جامعه ناشناس با خدا در مقابل جامعه خداباور نمی‌تواند بایستد، بنابراین باید خدا را مطرح کنیم و او را با عظمت یاد کنیم تا او ما را مطرح کند و با عظمت از ما یاد کند.

این عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تاکید بر این‌که جامعه ذاکر خدا، جهادگر با شیاطین و غافلین است، اظهار کرد: جامعه ذاکر خدا استواری و استحکام دارد و به پا داشتن نماز آن هم به صورت جماعت ذکرالله اکبر است و این موضوع با نمازهای جمعه و جماعت و ایجاد تجمع‌های اسلامی به وسیله ائمه جمعه در سراسر کشور عملی می‌شود.

اختری در ادامه نماز جمعه را پایگاه ایمان، اخلاق، معنویت و ذکر خدا عنوان کرد و افزود: در جامعه‌ای که ایمان و عدالت باشد آن جامعه از امنیت قابل توجهی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: نماز جمعه پایگاه تذکر، بیداری، مقابله با شیطان‌ها و عوامل اغوای مردم و پایگاه حیات است و در کشوری که نماز جمعه با عظمت اقامه می‌شود نشانه آن است که آن جامعه از عظمت الهی و خدایی برخوردار است و ائمه جمعه کسانی هستند که پرتو امامت،‌ ولایت و منویات‌ و پیام ولایت را در سراسر کشور گسترش می‌دهند.

این عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری نماز جمعه در 724 شهر، شهرستان و بخش در سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود 30 هزار و 800 نفر در ستادهای نماز جمعه به نمازگزاران خدمت‌رسانی می‌کنند که 19 هزار و 200 نفر آنان برادران و 11 هزار و 600 نفر از خواهران از ساعات اولیه صبح در روزهای جمعه به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

اختری همچنین خاطر نشان کرد: با کمک مردم به ویژه کمک دولت نهم و دهم، 137 مصلا در شهرها و شهرستان‌ها ساخته شده و در حدود 350 مسجد جامع، 116 مسجد معمولی و در برخی شهرها در حسینیه‌ها و اماکن دیگر نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی در پایان از نمازگزاران، ائمه جمعه، عوامل اجرایی،‌ اعضای ستادهای برگزاری نماز جمعه و همچنین نهادهایی که در برپا داشتن این شعار بزرگ الهی همکاری می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92050402050
  • خبرنگار :