«تپه اشرف» با اعتبار جدید جان می‌گیرد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: در صورت تأمین شدن اعتبار، امسال کاوش در «تپه اشرف» ادامه پیدا می‌کند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: در صورت تأمین شدن اعتبار، امسال کاوش در «تپه اشرف» ادامه پیدا می‌کند.

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ ادامه داد: ادامه‌ی کاوش در «تپه اشرف» اصفهان امسال در برنامه‌های پیشنهادی این اداره کل است؛ ولی ادامه‌ی مطالعه و کاوش در این محوطه‌ی تاریخی، به تصویب اعتبار پیش‌بینی‌شده برای آن نیاز دارد.

او ایجاد سایت - موزه، ادامه‌ی مطالعات و مرمت بخش‌های به‌دست آمده در فصل‌های قبلی کاوش را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این محوطه‌ی تاریخی در صورت تأمین شدن اعتبار دانست و تأکید کرد: فصل جدید کاوش در این محوطه نیازمند اعتباری حدود 200میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، پس از پایان فصل چهارم کاوش در «تپه اشرف» بعد از توقفی 10 ماهه برای ادامه‌ی کاوش آن، محسن مصلحی - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان - دلیل این توقف را بررسی نحوه‌ی عملکرد گروه کاوش و تصمیم‌گیری برای چگونگی ادامه‌ی کار در این تپه دانست و اکنون که حدود 14 ماه از توقف کاوش در این محوطه می‌گذرد، به‌نظر می‌رسد مطالعه‌ی عملکرد گروه کاوش به پایان رسیده باشد، چون معاون میراث فرهنگی اصفهان درباره‌ی انتخاب گروه کاوش در این محوطه به خبرنگار ایسنا گفت: احتمال دارد سرپرست کاوش فصل‌های گذشته در «تپه اشرف» برای فصل جدید کاوش نیز انتخاب شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۱ تیر ۱۳۹۲ / ۰۰:۲۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92043118673
  • خبرنگار : 71191