مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری:

نیروی انتظامی در اجرای تورها دخالت نمی‌کند

مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری معتقد است: نیروی انتظامی در برگزاری تورها دخالت نمی‌کند،‌ بلکه در راستای رفاه مسافران عمل می‌کند.

مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری معتقد است: نیروی انتظامی در برگزاری تورها دخالت نمی‌کند،‌ بلکه در راستای رفاه مسافران عمل می‌کند.

مرتضی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی برخوردهای سلیقه‌یی نیروی انتظامی در مناطق مختلف کشور با تورها و جلوگیری از برگزاری تورهای مختلط در برخی مناطق با وجود نبودن دستور قانونی و مکتوبی، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با نیروی انتظامی تعامل دارد. باید توجه داشت در اجرای تور، با موضوع رفاه و آسایش مسافر سر و کار داریم و نیروی انتظامی در همین راستا،‌ به مسافران کمک می‌کند و دخالتی در کارها ندارد.

او درباره‌ی اظهارات برخی آژانس‌دارها مبنی بر برخورد سلیقه‌یی نیروی انتظامی در برخی مناطق با تورها و جلوگیری از اجرای آن‌ها به‌دلیل مختلط بودن، اظهار کرد: من مستند حرف می‌زنم، اگر نیروی انتظامی تا کنون با توری برخورد کرده، حتما آن تور چارچوبی را رعایت نکرده است. ما هر بار پس از شکایت‌ها و اظهارات آژانس‌دارها‌، مشکل آن‌ها را بررسی کرده و متوجه تخلف در تور شده‌ایم، حتی گاهی مجوز آن آژانس را به‌خاطر این تخلف لغو کرده‌ایم.

شریفی گفت: وقتی در اتوبوس‌های برخی تورها‌، باند موسیقی و رقص نور گذاشته می‌شود و شئونات اسلامی رعایت نمی‌شود،‌ نیروی انتظامی هم خود را موظف می‌داند برخورد کند، باید حرمت‌ها حفظ شود، ما هم حمایت می‌کنیم.

او همچنین افزود: آژانس‌ها باید توجه کنند که برای اجرای تور، یکسری اصول و ضوابط باید رعایت شود‌، باید وضعیت اتوبوس‌، مسافران و بیمه‌ی آن‌ها مشخص باشد‌. در حالی‌ که بسیاری از آژانس‌ها این کار را نمی‌کنند و باید از برگزار نشدن چنین تورهایی جلوگیری کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92042917336
  • خبرنگار : 71021