ابهری: اعتدال‌ در چشم و هم چشمی‌های بیمارگونه اصلی‌ترین نمونه‌ تدوین سبک زندگی

یک آسیب‌شناس با اشاره به نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن پرهیز از مصرف‌گرایی، اظهارکرد: سه گروه در تدوین و تعریف سبک زندگی اسلامی و ایرانی موثر هستند که شامل والدین، آموزش و پرورش و رسانه‌ها اعم از تصویری و نوشتاری می‌شوند.

یک آسیب‌شناس با اشاره به نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن پرهیز از مصرف‌گرایی، اظهارکرد: سه گروه در تدوین و تعریف سبک زندگی اسلامی و ایرانی موثر هستند که شامل والدین، آموزش و پرورش و رسانه‌ها اعم از تصویری و نوشتاری می‌شوند.

مجید ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در رواج فرهنگ مصرف گرایی، گفت: امروزه شبکه‌های اجتماعی روابط فردی و اجتماعی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان را هدایت می‌کند. همین امر موجب کمرنگ شدن قدرت و نفوذ والدین و آموزش و پرورش شده است. بنابراین رسانه‌ نیز نقش مهمی در زمینه رواج مصرف‌گرایی یا ساده‌زیستی دارند.

وی با بیان اینکه ساده‌زیستی به معنی استفاده نکردن از مواهب زندگی نیست، تاکید کرد: ساده‌زیستی یعنی خودداری از زندگی دست و پاگیر تشریفاتی، حتی مدگرایی مثبت در بین جوانان اگر به اسراف تبدیل نشود، قابل قبول است.

ابهری در پایان تاکید کرد: اعتدال‌گرایی در مصرف، خردورزی در انتخاب، خودداری از رقابت منفی و چشم و هم چشمی‌های بیمارگونه اصلی‌ترین نمونه‌های تدوین سبک زندگی اسلامی - ایرانی است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 92042716698
  • خبرنگار : 71078