انجمن حمایت از زندانیان برای تهیه مسکن خانواده زندانیان نیازمند به نتیجه‌ نرسید

رییس انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: خانواده زندانیان نیازمند دارای مشکل مسکن هستند که در این راستا پیگیری‌هایی صورت گرفته اما متاسفانه موفق نشدیم اقدامی انجام دهیم.

رییس انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: خانواده زندانیان نیازمند دارای مشکل مسکن هستند که در این راستا پیگیری‌هایی صورت گرفته اما متاسفانه موفق نشدیم اقدامی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن نصیری در حاشیه مراسم جشن حمایت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ارتباط به بحث استفاده از بودجه دولت برای خانواده زندانیان تقریبا دو الی سه سال است که این موضوع را به طور جدی هم از ناحیه دولت و هم از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌هایی که از سوی سازمان زندان‌ها صورت گرفته از ناحیه دولت به مجلس در بودجه سال 1392 رقمی برای کمک به خانواده زندانیان در نظر گرفته شده است و در حال حاضر به دنبال این هستیم که از سوی مدیریت تحول و نوسازی سازمان زندان‌ها تخصیص گرفته شود که اگر تخصیص اولیه گرفته شود تقریبا در بودجه کمک دولتی در ارتباط با خانواده زندانیان به صورت پایدار و ثابت باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: چیزی که در حال حاضر در قانون بودجه ابلاغ شده اگر تخفیف به آن نیز اختصاص داده شود از ناحیه دولت مبلغ 100 میلیارد تومان است تنها امیدواریم که دولت لطف کند که تخصیص بودجه 100 میلیارد تومان را در ارتباط با کمک به خانواده زندانیان به سازمان زندان‌ها داده شود تا از این طریق سازمان زندان‌ها مبلغ را بین انجمن حمایت از زندانیان سراسر کشور تقسیم کند.

رییس انجمن حمایت از زندانیان مرکز با اشاره به سهمیه مستمری ماهانه هر نفر از خانواده زندانیان از سوی کمک خیرین، افزود: مبلغی که از ناحیه کمک خیرین صورت می‌گیرد برای خانواده یک نفره 50 هزار تومان، دو نفره 60 هزار تومان، خانواده سه نفره 70 هزار تومان و خانواده چهار نفر به بالا 80 هزار تومان است.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر یکی دیگر از مشکلات خانواده زندانیان نیازمند مسکن است» خاطرنشان کرد: در ارتباط با مسکن مهر پیگیری‌هایی شده است و نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده‌ایم و چیزی که به ما اعلام کردند این بود که از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) باید این موضوع پیگیری شود اما متاسفانه هنوز موفق نشدیم کاری انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به برآوردی که سازمان زندان‌ها داشته است متاسفانه در دو سال اخیر تعدادی از ورودی‌ها به زندان جز افرادی می‌باشند که از وابستگان درجه یک زندانی‌ای که در داخل زندان تحمل حبس می‌کند، هستند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92042716687
  • خبرنگار : 71411