عرضه‌ی فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی به سود سینماست؟

مدیر اداره سمعی و بصری شبکه نمایش خانگی و ویدئویی گفت: سیاست این اداره در راستای تقویت سینما است.

مدیر اداره سمعی و بصری شبکه نمایش خانگی و ویدئویی گفت: سیاست این اداره در راستای تقویت سینما است.

علی درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیان کرد: بسیاری از فیلم‌های سینمایی که در سینما نمایش داده می‌شوند و تماشاگران کمی دارند در شبکه‌ی نمایش خانگی مخاطب زیادی دارند، به همین دلیل تلاش می‌کنیم فیلم‌های سینمایی را در این شبکه به نحوی عرضه کنیم که به سود سینما باشد.

وی اضافه کرد: طرحی را در معاونت فعالیت‌های سازمان سینمایی تهیه کرده‌ایم تا اگر قرار است یک فیلم سینمایی یا ویدئویی یا حتی سریال در شبکه‌ی نمایش خانگی توزیع شود، در یک روز 500 هزار نسخه از آن منتشر شود تا فروش کلانی به دست آید و جلوی قاچاق آن هم گرفته شود.

درخشی در پاسخ به اینکه برخی از سینماگران سریال سازی در شبکه‌ی نمایش خانگی را با وجود تلویزیون نوعی خیانت به سینما می‌دانند گفت: اتفاقا تاکید ما بر تقویت سینما است و تعداد سریال‌هایی که در این شبکه تولید می‌شود، سالانه به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد ضمن این که سیاست خود را بر این مبنا گذاشته‌ایم که هر کدام از این سریال‌ها بیشتر از 26 قسمت نشوند.

او با اشاره به این که حسن فتحی و منیژه حکمت تولیداتی را برای شبکه‌ی نمایش خانگی در حال تولید دارند، خاطرنشان کرد: نگاه ما تلویزیون است و اصلا تضادی با تلویزیون نداریم بلکه در مسیر هم افزایی رسانه‌ای هستیم، در واقع هدف ما این است که با ایجاد تنوع،‌ سبد فرهنگی مردم تقویت شود.

وی در پایان درباره‌ی تولیدات جدید شبکه‌ی نمایش خانگی هم گفت: سریالی با نام «شیش گوش» به کارگردانی داود میرباقری در مرحله‌ی پیش تولید است و منیژه حکمت هم کارگردانی مجموعه‌ای ر ا که گفت‌وگو با اهالی هنر است به پایان رسانده و الان در مرحله‌ی بازبینی شورای خانگی است، همچنین حسن فتحی هم سریالی را آماده ‌تولید دارد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۱ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92042112701
  • خبرنگار : 71219