قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

ایجاد 12 هزار شغل با اجرای طرح شبنم

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای طرح شبنم 12 هزار شغل ایجاد کرده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای طرح شبنم 12 هزار شغل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدصادق مفتح امروز دوشنبه اظهار کرد: حدود دو سالی است که این طرح در حال اجرا است. 216 هزار و 110 قلم کالا در طرح شبنم قرار گرفته‌اند و 480 میلیون کد شبنم برای کالاهای وارداتی صادر شده است و در کنار این‌ها 9856 شخص حقیقی و حقوقی عضو سامانه شبنم هستند.

وی با اشاره به این‌که ستون فقرات هر کشور اقتصاد آن است گفت: یکی از آفاتی که اسکلت و ستون فقرات کشور را بسیار اذیت می‌کند قاچاق کالا است که یکی از معضلات آن این است که امکان برنامه ریزی برای مدیران اقتصادی را از بین می‌برد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: یکی از اصولی که در این رابطه باید صورت گیرد رصد کالا است. رصد کالا در دنیا پنج سال است که اولویت اول کاری به حساب می‌آید.

وی افزود: سامانه رصد کالا کاملا مستقر شده و از لحظه شروع برای واردات و تا زمانی که کالا از گمرک ترخیص می شود قابل رصد است. در حال حاضر 90 درصد کارهای سامانه بر خط انجام شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان تیر ماه به صورت کامل اجرایی شود.

او در این باره گفت: روزانه 80 هزار بارنامه در این سامانه ثبت می‌شود.

مفتح همچنین در مورد گردش مالی قاچاق در دنیا گفت:‌ در 20 سال گذشته گردش مالی کالای قاچاق در دنیا 100 برابر شده است از این رو باید سطح توزیع را برای کالاهای قاچاق ناامن کنیم و عملی‌ترین راه برای مبارزه با قاچاق کالا عدم خرید مردم است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۷ تیر ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92041710327
  • خبرنگار : 71470