رییس شورای شهر یزد:

بناهای با روح معنویت را خراب نمی‌کنیم

رییس شورای شهر یزد تأکید کرد: ما میراث گذشتگان‌مان را که روح معنویت دارند تخریب نمی‌کنیم.

رییس شورای شهر یزد تأکید کرد: ما میراث گذشتگان‌مان را که روح معنویت دارند تخریب نمی‌کنیم.

حمیدرضا مطهریان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: توسعه‌ی امامزاده جعفر طرحی است که توسط مراجع قانونی مصوب شده است و سازمان‌های مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی آن را مصوب کرده‌اند، ولی بناهای تاریخی دارای ارزش به هیچ‌وجه تخریب نمی‌شوند.

او با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته با حضور اعضای شورای شهر در این‌باره برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه تأکید شد که بناهای دارای ارزش تاریخی تخریب نشوند. ما نیز به این موضوع معتقد هستیم که میراث گذشتگان‌مان را نباید تخریب کنیم، خانه‌های قدیمی دارای روح معنویت هستند، چون هر کارگر یا معمار و استادکاری که در این خانه‌ها کاری کرده، هر خشت خام این خانه‌ها را با صدای «یاالله» گذاشته است. بنابراین این بناها روح‌ معنویت دارند و ما نیز با تخریب اماکن تاریخی دارای ارزش به‌شدت مخالف هستیم.

مطهریان با اشاره به این‌که تا کنون کمتر از 10 خانه در این محدوده‌ی تاریخی تخریب شده‌اند که قدمت آن‌ها کمتر از 50 سال بوده است، گفت: برای توسعه، گاهی ناچار به انجام برخی تخریب‌ها هستیم. شورای شهر به هیچ‌وجه بناهای تاریخی را خراب نمی‌کند.

رییس شورای شهر یزد در پاسخ به این پرسش که سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده که تخریب هر بنایی قبل از تصویب طرح پیمانکار پروژه ممنوع است، آیا این تصمیم اجرا می‌شود؟ اظهار کرد: اطلاعی ندارم؛ ولی قطعا قبل از هر تخریب، بناها بررسی می‌شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ تیر ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92041005866
  • خبرنگار : 71191