سارق منزل ویلایی تهران در کرج دستگیر شد

رییس پلیس کرج گفت: سارق اموال و وجه نقد یک منزل مسکونی در تهران، در کرج شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس کرج گفت: سارق اموال و وجه نقد یک منزل مسکونی در تهران، در کرج شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان در توضیح این پرونده افزود: در پی دریافت یک پرونده سرقت از تهران به کلانتری 14 رسالت پیگیری موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با بررسی پرونده مشخص شد اواسط فروردین ماه فردی با هویت هوشنگ – ح با همکاری همسر خود اقدام به سرقت از یک منزل مسکونی در منطقه فرمانیه تهران نموده و پس از آن به کرج متواری شده است.

وی در خصوص چگونگی وقوع این جرم گفت: این زوج سه ماه پیش از انجام سرقت، از طریق یک شرکت خدماتی برای کار به منزل فرد مالباخته به نام ابراهیم – الف معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: به دلیل کهولت سن و عدم توانایی زوج صاحب منزل برای انجام امور شخصی خود، فرد سارق و همسرش در این مدت به راحتی در منزل آنها رفت و آمد می کردند.

وی افزود: از آنجایی که فرد سارق از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نبود و به مواد مخدر نیز اعتیاد داشت نقشه سرقت از منزل این زوج مرفه را کشید و با همکاری همسر خود در 16 فروردین ماه سال جاری عملیاتی ساخت.

خیرخواهان ادامه داد: این زوج در شب مذکور قرص خواب آوری را در لیوان آب زوج صاحب خانه حل کرده و به همراه غذا به خورد آنها می دهند و پس از بیهوشی آنها اقدام به سرقت وجه نقد و وسایل آنها می کنند.

این مسئول اضافه کرد: این سارق 22 میلیون تومان پول نقد، شش هزار و 700 دلار، تعدادی فرش دستبافت نفیس و عتیقه و وسایل دیگری که در مجموع 200 میلیون تومان ارزش نقدی داشتند را از این منزل به سرقت می برد.

رییس پلیس کرج گفت: سارق این وسایل را در ماشین پراید خود جاگذاری و از منزل خارج می‌کند.

وی اضافه کرد: فرد سارق به همراه همسر خود پس از این اقدام برای این که توسط ماموران پلیس شناسایی نشوند به کرج نقل مکان می کنند.

خیرخواهان ابراز داشت: سارق و همسرش به مدت چهار ماه درکرج سکونت داشتند اما در فواصل زمانی کوتاه محل اقامت خود را تغییر می دادند که همین امر شناسایی آنها توسط پلیس را با مشکل مواجه ساخته بود.

وی تاکید کرد: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران و هوشمندی بسیار آنها در نهایت آخرین محل سکونت این زوج در حیدر آباد شناسایی شد.

این مسئول اظهارداشت: با مراجعه ماموران به محل مذکور مشخص شد که فرد سارق پس از گذشت دو روز از سکونت در این منزل قرارداد را فسخ نموده و مجدداً متواری شده است.

خیرخواهان افزود: ماموران در آخرین اقدام خود برای دستگیری این سارق تمامی بستگان وی را شناسایی و تحت نظر قرار دادند که این اقدام نتیجه داد و در نهایت ماموران این فرد سارق را در منزل مسکونی یکی از اقوام خود در نوروزآباد شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: هنگام دستگیری این فرد مبلغ 13 میلیون تومان پول نقد، شش هزار و 192 دلار، یک دستگاه تلویزیون 53 اینچ، پنج تخته فرش دستبافت شش متری و مقداری اسباب و اثاثیه منزل ازوی کشف و ضبط شد.

رییس پلیس کرج گفت: با شناسایی متهم کلیه اموال مسروقع از وی ضبط و به فرد مالباخته بازگردانده شد.

وی در پایان گفت: پس از بازجویی‌های تکمیلی متهم با اخذ دستور قضایی به مرجع قضایی تهران تحویل داده شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۸ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 92040804031
  • خبرنگار :