یک دانشجو: چرا زمان اصلاحات کرسی آزاد اندیشی برگزارنشد؟

گفت: عارف و روحانی دچار فراموشی شده‌اند؟

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان با اشاره به مناظره روز چهارشنبه کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: عارف و روحانی دچار فراموشی شده‌اند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان ، مصطفی مطلوبی، درجمع خبرنگاران ادامه داد: در طی روزهای گذشته کاندیداهای اصلاح‌طلب در صحبت‌های خودشون به بحث نبود فضای آزاداندیشی در دانشگاها خیلی تاکید می‌کنند و فضای دانشگاها را پلیسی – امنیتی قلمداد می‌کنند، در حالی‌که با بررسی اجمالی که انجام می‌دهیم و مقایسه دوران 8ساله اصلاحات با حال به نقض گفتار آقایان روحانی و عارف پی میبریم.

وی تصریح کرد: سال 76 سالی بود که رهبر معظم انقلاب، زندگی قرآنی را زمینه‌ساز آزادفکری جامعه معرفی کردند و سال 81 سالی بود که برای اولین بار پیشنهاد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را ارائه فرمودند. یعنی در دوران اصلاحات. در نامه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 9 دی ماه 1382 به وزارت علوم و دانشگاها مساله کرسی های آزاد اندیشی ابلاغ شد ولی می‌بینیم که عملا این کرسی‌ها در آن دوران برگزار نشد. چرا کرسی‌های آزاد اندیشی در دوران اصلاحات برگزار نشد؟ مگر اصلاحات طرفدار آزادی (به قول خودشان)نبود؟

وی تاکید کرد: برای اولین بار بحث دانشجوی ستاره‌دار در دوران اصلاحات و وزارت آقای معین مطرح و عملی شد و تحت عنوان دانشجویان یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره و... اعمال می‌شد و برای دانشجویان تشکیل پرونده می‌دادند و بعد هم شعار دفاع از دانشجو را می‌دادند که در مناظره دیروز هم آقای روحانی به این موضوع اعتراف کردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان مدعی شد: دوران اصلاحات در دانشگاه شهید چمران اهواز کمیته انضباطی (مشابه دادگاه های صحرایی) برای ۲۶ نفر از دانشجویان انجمن اسلامی که نسبت به اقدام غیرقانونی مسولان دانشگاه انتقاد داشتند،پرونده‌ای تشکیل دادند و ۶ نفر از آن‌ها را به مدت دو ترم از تحصیل تعلیق کردند که برخی از آن‌ها علی‌رغم قبولی در مقطع کارشناسی ارشد، از ادامه تحصیل محروم شدند. از بقیه دانشجویان هم تعهد گرفته شد که دیگر اعتراض نکنند. تنها به این جرم که اصلاح‌طلب نبودند و یا مثل اصلاح‌طلبان فکر نمی‌کردند! به عبارت بهتر این دانشجویان نه اعتراضی به عملکرد دولت اصلاحات داشتند و نه به مقدسات اصلاحات توهین کرده بودند، فقط اصلاح‌طلب نبودند!

وی گفت: با بررسی‌های قبل و مقایسه صحبت‌های مطرح شده از سوی کاندیداهای اصلاحات این‌طور به نظر می رسد که گویا اصلاح طلبان دچار فراموشی شده‌اند و رفتار خود را به کلی فراموش کرده‌اند.

وی تاکید کرد: الان در فضای دانشگاها به طور راحت فضای تبادل نظر و نقد در قالب کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی و تریبون‌های آزاد و نشست‌های مطالبه‌گری برگزار می‌گردد و برای کسی هم مشکلی بوجود نمی‌آید.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان افزود: به عنوان نمونه خود تشکل ما(جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان) در دو سال اخیر نزدیک به 18 کرسی آزاد اندیشی ،8 نشست و میزگرد سیاسی با حضور رجال سیاسی کشور و کاندیدای انتخاباتی، یک تریبون آزاد اندیشی و چندین نشست مطالبه‌گری با مسولین برگزار کرده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92031608724
  • خبرنگار :