از جمله ویژگی‌های نهضت امام(ره) معنویت، عقلانیت و عدالت بود

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران ثمره کار اولیای الهی از صدر اسلام تاکنون است. در پای این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شد و با ایمان به خدا و تلاش امام(ره) و وحدت مردم این انقلاب به ثمر نشست.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران ثمره کار اولیای الهی از صدر اسلام تاکنون است. در پای این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شد و با ایمان به خدا و تلاش امام(ره) و وحدت مردم این انقلاب به ثمر نشست.

راضیه محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «باید شخصیت معنوی امام(ره) را به درستی بشناسیم» اظهار کرد: ما باید با افکار امام(ره) چه از لحاظ سیاسی و چه از بعد شخصیتی آشنا شویم و افکار امام(ره) را ترویج دهیم. جوانان جامعه ما باید بدانند که امام(ره) چه معیار و آرمان‌هایی را پیگیری می‌کرده است.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های نهضت امام(ره) معنویت، عقلانیت و عدالت بوده است که این ویژگی‌ها در شخصیت فردی امام(ره) نیز کاملا مشهود است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام(ره) گفت:‌ اخلاص، تقوا، عبودیت، دوست داشتن اهل بیت(ع)، قبول داشتن مردم، عزت نفس، صبوری، شجاعت، دوراندیشی، مخالفت با اشرافی‌گری از ویژگی‌های شخصیتی امام(ره) بوده است که زندگی خود را بر پایه این افکار بنا نهاد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برای ترویج اندیشه‌های امام(ره) تمام آحاد مردم، ارگان‌ها و نهادها مسوول هستند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 57 تاکنون انقلاب ایران سال‌های پرفراز و نشیبی را طی کرده است که هرکدام بنا به دلایلی بوده است. نکته مهم در این فراز و نشیب‌ها این بود که دشمنان می‌خواستند در مقابل اسلام بایستند ولی قیام امام(ره) اسلام را زنده کرد.

وی گفت: اگر اسلام نباشد قدرت‌های غربی کارهای زیادی انجام می‌دهند که به ضرر مردم است و قیام امام خمینی(ره) توانست در مقابل دشمنان بایستد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به این‌که «یکی از مهمترین اندیشه‌های امام شناسایی به موقع دشمن بود» گفت: امام(ره) همواره بر شناخت دشمن تاکید داشت چه دشمن داخلی و چه دشمن خارجی اگر دشمنان را درست و به موقع بشناسیم می‌توانیم نیمی از مشکلات را پشت‌سر بگذاریم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92031408120
  • خبرنگار : 71461