"70 درصد سوری‌ها طرفدار نظام اسد هستند"

روزنامه ورلدتریبیون آمریکا نوشت، بر اساس آخرین اطلاعات 70 درصد ملت سوریه طرفدار نظام بشار اسد هستند.

روزنامه ورلدتریبیون آمریکا نوشت، بر اساس آخرین اطلاعات 70 درصد ملت سوریه طرفدار نظام بشار اسد هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: کشورهای عضو ناتو در آخرین اطلاعات و گزارش‌های به دست آمده، اعلام کردند: انقلابی بزرگ در موضع ملت سوریه نسبت به نظام این کشور ایجاد شده است.

این روزنامه اعلام کرد: در اطلاعات و اظهارات مقا‌م‌های کشورهای عضو ناتو در ماه‌های گذشته از فعالان و سازمان‌های کمک‌رسانی مستقل در سوریه جمع‌آوری شده مشخص شده است که بیشتر مردم موضع‌شان را به نفع بشار اسد تغییر داده‌اند.

این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود و از این بیانیه‌ها و اطلاعات آگاهی داشت، نوشت: این اطلاعات حاکی از آن است که اکثریت مردم سوریه پس از ورود القاعده و فعالیت در سوریه رویکرد خود را تغییر داده و اسد را برای قدرت در سوریه ترجیح می‌دهند.

بر اساس اظهارات این منبع، در اطلاعات جمع‌آوری شده توسط کشورهای عضو ناتو مشخص شده که 70 درصد از مردم سوریه طرفدار نظام بشار اسد هستند.

این در حالی است که 20 درصد بی‌طرف بوده و تنها 10 درصد از مردم این کشور حامی گروه‌های شورشی در سوریه‌اند.

روزنامه ورلدتریبیون در ادامه اعلام کرد: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در شش ماه گذشته تغییرات عمیقی در مواضع ملت سوریه به ویژه در مواضع سنی‌های این کشور که حامی گروه‌های شورشی بودند، ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92031207184
  • خبرنگار : 71434