توضیحات وکیل یکی از محکومان به اعدام در پرونده فساد مالی برای اعاده دادرسی

وکیل‌مدافع متهم ردیف چهارم پرونده فساد بزرگ مالی گفت: به دلیل این که درخواست اعاده دادرسی موکلم را نپذیرفتند، مجبور شدم این درخواست را از طریق پست برای رییس قوه قضاییه ارسال کنم.

وکیل‌مدافع متهم ردیف چهارم پرونده فساد بزرگ مالی گفت: به دلیل این که درخواست اعاده دادرسی موکلم را نپذیرفتند، مجبور شدم این درخواست را از طریق پست برای رییس قوه قضاییه ارسال کنم.

رسول رازی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، گفت: پس از تایید حکم اعدام موکلم در دیوان عالی کشور، درخواست اعمال ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب را ارائه داده‌ام که البته تاکنون خبری در این مورد به من نداده‌اند؛ ولی امیدوارم با این درخواست موافقت کنند.

وکیل‌مدافع رییس پیشین بانک صادرات شعبه گروه ملی اهواز، با بیان این که پذیرش درخواست اعمال ماده 18 با رییس قوه قضاییه است، گفت: درخواست ما را در دفاتر رییس قوه قضاییه و دادستانی کل کشور نپذیرفتند و در نهایت مجبور شدیم آن را از طریق پست برای رییس قوه قضاییه ارسال کنیم.

وی اظهار کرد: همان روزی که نتیجه رای دیوان عالی کشور اعلام شد، رییس قوه قضاییه از رای صادره تمجید کرد و طبیعی است وقتی که از رای صادره تمجید می‌کنند، درخواست اعمال ماده 18 را نمی‌پذیرند.

وکیل‌مدافع یکی از محکومان به اعدام در پرونده فساد مالی، درباره صحبت‌های سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر پیدا شدن مدارک جدیدی از فعالیت‌های گروه امیرمنصور آریا و رسیدگی داسرا به این موارد، گفت: پیدا شدن مدارک جدید از موجبات اعاده دادرسی است، ولی چون از ابتدا دادسرا مسئول رسیدگی به این پرونده بوده، قطعا این موارد جدید را نیز دنبال می‌کنند.

رازی با بیان اینکه از جزئیات مدارک کشف شده بی‌اطلاعم، گفت: البته این مدارک به موکل من ارتباطی ندارد ولی اگر مدارک جدید مرتبط با موضوع پرونده باشد می‌تواند موجب اعاده دادرسی شده، در غیر این صورت ممکن است باعث تشکیل پرونده‌ جدیدی شود.

به گزارش ایسنا، رسول رازی وکیل‌مدافع «سعید کیانی‌رضازاده» رییس پیشین بانک صادرات شعبه گروه ملی اهواز پس از تایید حکم اعدام موکلش در دیوان عالی کشور، احکام صادره در این پرونده را خلاف قوانین جاری و شرع دانست و تاکید کرد که برای اعتراض به این حکم هر راهی را که وجود داشته باشد، خواهد رفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92022517054
  • خبرنگار : 71356