آمریکا بزرگترین هکر جهان

خبرگزاری رویترز گزارش داد، آمریکا به منظور استفاده از ضعف‌های کامپیوتری دشمنان خود، سالانه ده‌ها میلیون دلار بر روی عملیات هک کردن سرمایه‌گذاری می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، آمریکا به منظور استفاده از ضعف‌های کامپیوتری دشمنان خود، سالانه ده‌ها میلیون دلار بر روی عملیات هک کردن سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و مقاطعه‌کاران وزارت دفاع این کشور تلاش‌های خود را برای هک کامپیوترهای رقبای خارجی افزایش می‌دهند.

در ادامه مقاله‌ رویترز آمده است: در حالی که دولت آمریکا به مقابله با جرایم داخلی کامپیوتری می‌پردازد، در هزینه کردن و اختصاص دادن میلیون‌ها دلار برای کشف تعیین هویت و استفاده‌ از ضعف‌های کامپیوتری رقبایش و دسترسی بدون نظارت به سیستم‌ها و شبکه‌های اینترنتی بین‌المللی خود مجرم است. در نتیجه باید گفت که ایالات متحده یکی از بزرگترین بازیکنان و عاملان هک‌های کامپیوتری و سوءاستفاده‌ از ضعف‌های رایانه‌ای رقبای بین‌المللی‌اش در سطح جهان است؛ اگرچه درخواست‌ها در کنگره این کشور درخصوص تحقیقات در مورد هکرهای خارجی روبه رشد است.

رویترز در ادامه گزارش داد: دولت واشنگتن همانقدر در خصوص جرایم رایانه‌ای و محیط‌ مجازی مجرم است که کشورهای دیگر را به انجام هک موسسات و داده‌های خود محکوم می‌کند. مقاطعه‌کاران وزارت دفاع آمریکا سالانه ده‌ها میلیون دلار برای کشف ضعف‌های کامپیوتری رقبای بین‌المللی واشنگتن و استفاده از آن‌ها برای ضربه زدن به آن‌ها مصرف می‌کنند، محققان رایانه در بخش‌های عمومی و خصوصی می‌گویند آمریکا خود عامل کلیدی و پرنفوذ در بازار تجارت گسترده تجهیزات هک محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، استفاده از ضعف‌های کامپیوتری رقبا در سطح جهان همواره مورد انتقاد بوده اما این برنامه می‌تواند به سرقت حساب‌های کاربری و گذر واژه‌های وسایل ارتباطی چون آیفون‌ها پرداخته و آن‌ها را به یک وسیله شنیداری تبدیل کند.

این گزارش در ادامه به چندین مقاطعه‌کار وزارت دفاع اشاره کرده و گفت که آن‌ها نقش اساسی در انجام تحقیقات برای دسترسی به ضعف‌های کامپیوتری رقبا و حمله سایبری به شبکه‌های اینترنتی آن‌ها ایفا می‌کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92022114065
  • خبرنگار : 71129