اسپانسر؛ کلید حل مشکلات مالی تلویزیون؟

فرزاد موتمن: حضور اسپانسرها در تلویزیون شکل وحشتناکی پیدا کرده

فرزاد موتمن درباره‌ی حضور اسپانسرها در پروژه‌های تلویزیونی و اینکه آیا راهکاری برای حل مشکلات مالی تلویزیون خواهد بود، عنوان کرد: حضور اسپانسرها در 10، 15 سال اخیر را مثبت ندیده‌ام، چرا که کاسب‌مندانه‌، گدامنشانه و غیرحرفه‌یی عمل کرده‌اند.

فرزاد موتمن درباره‌ی حضور اسپانسرها در پروژه‌های تلویزیونی و اینکه آیا راهکاری برای حل مشکلات مالی تلویزیون خواهد بود، عنوان کرد: حضور اسپانسرها در 10، 15 سال اخیر را مثبت ندیده‌ام، چرا که کاسب‌مندانه‌، گدامنشانه و غیرحرفه‌یی عمل کرده‌اند.

این کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: متاسفانه در ایران حضور اسپانسرها در پروژه‌های تلویزیونی شکل وحشتناکی پیدا کرده است و یک پروژه بیشتر به تبلیغ تبدیل شده و بیننده را منزجر می‌کند.

او افزود: اسپانسرها نباید انتظار داشته باشند که کالاهایشان مدام در برنامه مورد نظر تبلیغ شود، بلکه باید به عنوان کردن لوگویشان در تیتراژ بسنده کنند.

این کارگردان عنوان کرد: اسپانسرها باید بدانند که فیلم کالای آنها نیست،‌ اسپانسرها بخشی از سودشان را صرف یک فعالیت هنری می‌کنند و همین قضیه باید برایشان کافی و مایه‌ی افتخار باشد و توقع نداشته باشند که کالایشان در تمام فیلم دیده شود.

وی معتقد است: در شرایطی که بحران اقتصادی وجود دارد حضور اسپانسرها ضروری‌تر است اما به نظر می‌رسد که اتفاقا در چنین شرایطی اسپانسرها کنار می‌کشند.

موتمن ادامه داد: در همه‌ جای دنیا شرکت‌های تجاری و کارخانه‌های صنعتی هم برای تبلیغ کالاهای خود و هم کمک به صنعت سینما و تلویزیون مبالغی را در اختیار پروژه‌ها قرار می‌دهند.

او در پایان افزود: در کشورهایی نظیر آمریکا حضور اسپانسر‌ها در پروژه‌ها خیلی علنی نیست و اساسا اسمشان در تیتراژ پایانی ذکر می‌شود و شاید کالایشان در حد گذرا فقط یک بار در فیلم دیده شود؛ در واقع این قضیه در برخی از کشورها یک پرستیژ فرهنگی برای شرکت‌ها و کارخانه‌هاست.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92021711395
  • خبرنگار :